Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Na dodatkowych zajęciach z programowania prowadzonych przez p. Wiolettę Mazur uczniowie klasy 1a testowali nową grę, którą otrzymaliśmy w nagrodę jako laureaci konkursu organizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. „Cody Roby” to gra planszowa ucząca programowania bez użycia komputera. Nauka przebiega poprzez zabawę. Uczniowie prowadzili rozgrywki polegające na sterowaniu robotem, który porusza się po planszy. Robili to wydając mu odpowiednie polecenia. Na tym właśnie polega przecież programowanie – wydajemy odpowiednie instrukcje komputerowi w języku, który jest dla niego zrozumiały. W naszej grze poleceniami były strzałki nakazujące poruszanie się do przodu, skręcanie w lewo i skręcanie w prawo. Gra jest świetnym treningiem logicznego myślenia i wstępem do dalszej nauki programowania z wykorzystaniem komputera i dostępnych aplikacji. Uczniom gra się bardzo podobała.
Zajęcia urozmaiciliśmy również działaniami związanymi z obchodzonymi Dniami Babci i Dziadka. Tworzyliśmy portrety naszych kochanych dziadków z okazji ich święta. Stały się one trasą dla naszego robota. Ozobot chętnie poznał wszystkie babcie i dziadków i co nieco się o nich dowiedział. Bez nich smutny byłby świat ?

  • cr_07
  • cr_05
  • cr_04