Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

logo

 

Zajęcia z TIK są bardzo ciekawe i emocjonujące. Stosujemy coraz więcej atrakcyjnych narzędzi. 

Maleńki wycinek z tego co dzieje się codziennie.


Aktywna tablica - blog


 

IMG 20190329 084049

Na lekcji języka angielskiego, klasa Vd grała w grę dydaktyczną odgadując wyrazy związane z formami spędzania wolnego czasu. Nauczyciel prowadzący zajęcia: p. M. Zosiuk.

  • IMG_20190329_084143
  • IMG_20190329_084049
  • IMG_20190329_084051

 

 IMG 20190328 100224

Uczniowie klas szóstych odnajdowali w "wężu wyrazowym" słowa opisujące smak jedzenia. Zajęcia j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190328_100242
  • IMG_20190328_100232
  • IMG_20190328_100224

 

img 20190530 082347 

Uczniowie klasy VII a i VII b na lekcjach języka polskiego (nauczyciel p. Ewa Skórzewska – Popek) omawiali lekturę Quo vadis. Poznali sylwetkę Henryka Sienkiewicza, genezę powieści. Wykorzystali aktywną tablicę do przedstawienia prezentacji multimedialnej o starożytnym Rzymie.

  • img_20190530_083308
  • img_20190530_082347
  • img_20190530_084026
  • img_20190603_101041

 

Uczniowie klasy V a na lekcji języka polskiego ( nauczyciel: p. Ewa Skórzewska - Popek) doskonalili umiejętności z zakresu składni zdania pojedynczego. Poznali główne i drugorzędne części zdania. Rozpoznawali w zdaniu określenie czasownika - okolicznik.

IMG 20190429 083655

 

Uczniowie klasy Va na lekcjach języka polskiego (nauczyciel p. Ewa Skórzewska-Popek) poznawali mity greckie. Wskazywali cechy postaci mitologicznych, kształcili umiejętności wypowiadania się o utworze, wykorzystali poznaną wiedzę do zabawy w teatr. Wykorzystując aktywną tablicę opisywali obraz Tycjana „Syzyf” oraz wśród podanych nazw uczuć wskazywali te, które nazywają emocje władcy Koryntu w chwili, gdy „tuż przed wierzchołkiem góry głaz wymyka mu się z rąk i spada w dół”.

img 20190321 103043

 

img 20190315 091415

Nauczyciel: p. Magdalena Zosiuk
data: 13.03.2019
Uczniowie klasy VIIb przyporządkowywali nazwy miejsc w mieście do definicji oraz odczytywali tablice informacyjne, łącząc je z odpowiednią informacją.

  • img_20190315_091418
  • img_20190315_091837
  • img_20190315_092035
  • img_20190315_091415

 

Uczniowie klasy 3a zrealizowali kolejne zadania projektowe. Trzecioklasiści trenowali umysł rozwiązując matematyczne łamigłówki z jajkami w roli głównej, przygotowane przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras i innych nauczycieli z Polski. Wykonali zadanie „Wyturlaj zająca”. Wyturlali, narysowali i pokolorowali zające. Poznali Jajko Kolumba – nietypowy tangram. Kolorowali szablon Jaja Kolumba, następnie wycinali elementy i układali ciekawe wzory. Wszystkie zadania sprawiły uczniom wiele radości.

1552564343130

Uczniowie klasy 3a z wychowawczynią p. Elżbietą Dras realizując projekt eTwinning „Jajko z niespodzianką” wykonali kolejne zadania i zostali wprowadzeni w tematykę świąt wielkanocnych. Opracowali dwie propozycje logo projektu, testowali zadania, które sami zaproponowali i wykonali zadania przygotowane przez partnerów ze szkół w Polsce. W interesujący sposób utrwalili tabliczkę mnożenia, dokonywali obliczeń, układali interaktywne puzzle, rozwiązywali wielkanocne zadania tekstowe i rozpoznawali części mowy. To nauka przez zabawę i działanie. Relacja z realizacji kolejnych wyzwań już niebawem.

4

Temat: Średniowieczna wieś.

1

Uczniowie wykorzystując poznane pojęcia i cechy charakterystyczne opisują trzy grupy społeczne - rycerstwo, mieszczaństwo, chłopów.

 

Temat: System feudalny.

1

W podsumowaniu lekcji uczniowie rozpoznają grupy społeczeństwa średniowiecznego i opisują terminami odpowiednio do ich miejsca w strukturze feudalnej.

 

Temat: Ziemie polskie po Wiośnie Ludów – powtórzenie wiadomości.

1

2

Uczniowie powtarzają terminy opisujące sytuację Polaków na ziemiach polskich po Wiośnie Ludów grając w „Wisielca” .

3

Uczniowie przyporządkowują odpowiednie opisy orientacjom politycznym Polaków wobec wojny.

 

Temat: II wojna światowa – powtórzenie wiadomości.

1

Uczniowie przyporządkowują opisy do postaci historycznych oraz wyjaśnienia do pojęć.

2

Uczeń rozwiązuje test dotyczący zbrodni katyńskiej.

 

Realizując temat związany z Dniem Kobiet uczniowie kl. 3a wykonali interaktywne ćwiczenia: połącz w pary i wykreślanka - zawody, które wykonują kobiety.

kobiety

Uczniowie kl. 3a z wychowawczynią p. Elżbietą Dras przystąpili do matematycznego projektu eTwinning „Jajko z niespodzianką” dotyczącego tradycji obchodów świąt wielkanocnych. Nauczyciele przygotowują zadania matematyczne, powstaje zbiór pomysłów i zadań, a uczniowie podejmują różne działania w ramach przedmiotów szkolnych i doskonalą kompetencje matematyczne.
CERTYFIKAT:
https://live.etwinning.net/files/desktop/pdf/certificate/project/etw_certificate_187792_pl.pdf
MAPA SZKÓŁ UCZESTNICZĄCYCH W PROJEKCIE:
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1HSSWG2t3LcfHfPdhJi1ryT8zozQd0TFI&ll=52.460598083944554%2C19.811888250000038&z=6
PREZENTACJA PARTNERÓW:
https://padlet.com/dorode/a9vdln3yqhb6
CHMURA Z IMIONAMI UCZNIÓW KLASY 3A:
https://wordart.com/b9gm8j8mqu73/word-art%205
AWATAR kl. 3a:
HTTP://TINYURL.COM/Y8F2WEJY
NASZE PIERWSZE ZADANIA MATEMATYCZNE DLA PARTNERÓW:
https://learningapps.org/6724820
https://learningapps.org/display?v=p3xxetqqk19
NASZE INTERAKTYWNE PUZZLE DLA PARTNERÓW:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=249461a1a3d3&fbclid=IwAR1H569WhzkyXMqgxL5rtWAYkInZehjf2EWg_9KKCXwmWin92VZ_O0SWsdw

Temat lekcji: Kiedy płynie prąd elektryczny?
Uczniowie konstruowali schemat obwodu elektrycznego wykorzystując symbole elektryczne na tablicy. Dzięki temu dowiedzieli się, że prąd może płynąć tylko wtedy, gdy obwód elektryczny jest zamknięty.
Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska-Przysucha

slajd1

 

 tablica m wojciechowska 27.02.2019

Temat warsztatów w klasach 5-6: Dlaczego warto jeść owoce i warzywa?
Uczniowie poznawali działanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i w wodzie. Dowiedzieli się jakie choroby wywołuje niedobór witamin oraz poznali produkty w których występuje ich najwięcej.
Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

 

Uczniowie klasy Va na lekcji języka polskiego ( nauczyciel p. Ewa Skórzewska-Popek) poznali drugorzędną cześć zdania - przydawkę. Przy pomocy aktywnej tablicy wskazywali w zdaniu określenie rzeczownika, czyli przydawkę.

img 20190227 132606

 

Działania uczniów klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras zostały bardzo wysoko ocenione przez Krajowe Biuro eTwinning i uhonorowane Krajową Odznaką Jakości za realizację ogólnopolskiego projektu „Poprzez Niepodległą”. Lista KOJ publikowana jest na portalu www.etwinning.pl w dziale „Konkursy”, w zakładce „Odznaki jakości”.
GRATULUJEMY !!!

1

Uczniowie klasy V a na lekcji języka polskiego ( nauczyciel p. Ewa Skórzewska – Popek) powtarzali wiadomości o wypowiedzeniu. Przypomnieli budowę zdania, równoważnika zdania. Przy pomocy aktywnej tablicy wskazywali główne części zdania – orzeczenie i podmiot.

img 20190207 120931

 

5 lutego obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). Tegoroczna edycja DBI przebiega pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Wszyscy powinniśmy angażować się w promowanie pozytywnych zastosowań poprzez internet, promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia. W klasie 3a odbyły się zajęcia edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów. Wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras zebrała materiały z lekcji w formie interaktywnego plakatu. Kliknięcie na odpowiednie znaczniki przenosi do wykorzystanego zasobu i fotki z zajęć.

img 20190201 080750

Uczniowie kl. Vd ćwiczyli znajomość odmiany czasownika 'to be' w Past Simple na English Grammar Online. Łączyli formy z polskim tłumaczeniem na Quizlet. Nauczyciel: p. Magdalena Zosiuk

  • img_20190201_081234
  • img_20190201_080839
  • img_20190201_080825
  • img_20190201_080750
  • img_20190201_081304
  • img_20190201_081241

img 20190201 083110 

Na lekcji języka angielskiego klasa Vd poznała odmianę czasownika 'to be" w czasie Past Simple. Uczniowie obejrzeli film przedstawiający różnice pomiędzy zastosowaniem 'to be" w Past Simple i Present Simple. Lekcję prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • img_20190201_083018
  • img_20190201_083110

IMG 20190131 084142 

Uczniowie klasy VIIa i VIIb na lekcji języka polskiego (nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek) porządkowali swoją wiedzę z zakresu słowotwórstwa. Przed sprawdzianem gramatycznym powtórzyli wiadomości o budowie wyrazów, wyrazach złożonych, skrótowcach i skrótach. Siódmoklasiści, wykorzystując aktywną tablicę, grupowali wyrazy należące do jednej rodziny słowotwórczej.

  • IMG_20190201_122134
  • IMG_20190131_084142

Uczniowie kl. 3a poznali generator tworzenia muzyki poważnej z obrazem. Najpierw odkrywali możliwości tego cyfrowego narzędzia, a potem wybierali instrumenty i bawili się w kompozytorów. Pomocne było także ćwiczenie interaktywne z portalu Scholaris. Wykorzystując tablety wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras zamieniła salę w studio nagrań. Uczniowie komponowali melodie, a po chwili prezentowali swoje krótkie utwory: https://youtu.be/mA-V9Ww5_h8, https://youtu.be/snSHtyO-X10, https://youtu.be/nD_mbQ_HhYw, https://youtu.be/jQNIh50gc2U.

1

Klasa IV c
Temat: Jan Zamoyski – druga osoba po królu (24.01.2019 r.)
W podsumowaniu lekcji uczniowie uzupełniają tekst szczegółami z biografii Jana Zamoyskiego.


2

Klasa VI a
Temat: Polacy pod okupacją (24.01.2019 r.)
Uczniowie przyporządkowują wydarzenia i elementy polityki okupanta na ziemiach polskich charakterystyczne dla III Rzeszy i ZSRR.


3

Klasa V a
Temat: Wyprawy krzyżowe (24.01.2019 r.)
Uczniowie określają, które wydarzenia były przyczynami a które skutkami wypraw krzyżowych.

Lekcje prowadziła p. Marzena Stadnik.

 

IMG 20190125 100928

Uczniowie klasy VIc na interaktywnej tablicy rozwiązywali krzyżówkę. W ten sposób uczyli się słówek z zakresu nazw ubrań. Lekcję j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190125_100928
  • IMG_20190125_101027

 

IMG 20190121 092427

Na lekcjach języka angielskiego (nauczyciel p. Magdalena Zosiuk) uczniowie klas szóstych układali wyrazy w odpowiedniej kolejności tak, aby powstały poprawne zdania w czasie Past Continuous.

  • IMG_20190121_092513
  • IMG_20190121_092427

 

IMG 20190116 111035 

Uczniowie klasy VIa obejrzeli film edukacyny o 10 najpopularniejszych miejscach w Londynie i mieli za zadanie nazwać je i opowiedzieć, co można tam zobaczyć lub zrobić. Lekcję j. angielskiego 22 stycznia br. prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190116_111035
  • IMG_20190116_111043
  • IMG_20190116_111109

 

W klasie IVe na lekcji przyrody prowadzonej przez p. Marlenę Wojciechowską-Przysucha uczniowie korzystając z aktywnej tablicy omawiali zmiany zachodzące w okresie dojrzewania.

slajd1

W szkole przystąpiliśmy do realizacji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Być jak Ignacy”. Program stworzyła Fundacja PGNiG, natomiast honorowym patronatem objął Minister Edukacji Narodowej. Celem programu jest promowanie zdobywania wiedzy poprzez doświadczanie oraz popularyzacja polskich naukowców i wynalazców.
Podczas pierwszych zajęć koła "Pogromcy nauki" poznali ważniejsze wynalazki na przestrzeni dziejów oraz opracowali katalog cech, którymi odznacza się wynalazca. Zajęcia zorganizowała p. Marlena Wojciechowska-Przysucha.

slajd1

Uczniowie klasy 3a zakończyli pracę w II edycji ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować”. Wspólnie uczyli się jak wykorzystywać roboty i inne nowoczesne narzędzia w edukacji. Zadania, które wykonywali realizując program, wzbogaciły zajęcia, usystematyzowały wiedzę, zmusiły do myślenia i przyniosły wiele radości, zwłaszcza gdy po raz pierwszy pojawił się w klasie Ozobot – malutki robot. Bogatsi o nowe doświadczenia oraz wnioski wyciągnięte z II edycji programu wyruszamy w dalszą wspólną podróż do świata programowania i przystępujemy do następnej edycji. Program realizowany jest pod kierunkiem p. Elżbiety Dras.

dyplom udp udp edycja ii

Przy utrwalaniu cech figur oraz obliczaniu obwodów prostokątów, kwadratów i trójkątów uczniowie kl. 3a wykorzystali interaktywny geoplan. Na czystej planszy dzieci same kreowały zadania. Nauka matematyki była dobrą zabawą, którą zorganizowała p. Elżbieta Dras.

1

img 20190121 082959

Uczniowie klasy VII b pracowali metodą projektu. Wykonali słowniki terminów filmowych. Na zajęciach kreatywnych z języka polskiego ( n-l p. Ewa Skórzewska-Popek) prezentowali wytwory swojej twórczej pracy. Wykazali się kreatywnością, pomysłowością i wielkim zaangażowaniem.

  • img_20190121_082959
  • img_20190121_082933
  • img_20190121_083025

 

Uczniowie kl. 3a podczas zajęć tabletowych przeszli do kodowania przy pomocy urządzeń mobilnych i wykonali kolejne zadanie w programie „Uczymy dzieci programować”. Pierwszy raz spotkali się z platformą internetową ozoblockly i najpierw poznali ogólne zasady poruszania się po platformie, a potem zaprogramowali Ozobota tak, aby dotarł on od startu do linii, nad którą umieszczony jest napis „grudzień”. Trasa przejazdu robota przebiegała w taki sposób, że przejeżdżał on pod nazwami miesięcy we właściwej kolejności. Na końcu trasy dodano wybrany efekt świetlny. Tworzenie swojego pierwszego programu, który następnie realizuje robot, bardzo podobało się uczniom i dało im dużo radości. Programując z wykorzystaniem Ozobota uczniowie są oswojeni z nowoczesną edukacją i w praktyczny sposób doświadczają powiązania pomiędzy teorią a praktyką.

IMG 20190108 091123 1 

Uczniowie klasy VIIb grupowali rzeczowniki policzalne i niepoliczalne "wkładając" je do odpowiedniego pudełka. Po wykonanym zadaniu program obliczył ilość prawidłowych odpowiedzi i wskazał popełnione błędy. Lekcję j. angielskiego z wykorzystaniem Aktywnej Tablicy prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190108_091155
  • IMG_20190108_091220
  • IMG_20190108_091123_1

 

IMG 20190107 091857 

Uczniowie klas szóstych wykorzystujac tablicę multimedialną uczyli się podstawowywch nazw narządów wewnętrznych człowieka łącząc je z obrazkiem.
Zajęcia j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190107_091909
  • IMG_20190107_091925
  • IMG_20190107_091857

 

IMG 20190110 102351 

BabaDum to przydatne narzędzie do nauki i utrwalania słownictwa. Serwis ten oferuje 6 sposobów na naukę słówek w 21 językach i można go używać na tablicy multimedialnej, komputerze, tablecie czy telefonie. Uczniowie klasy VIc utrwalali w ten sposób poznane słownictwo na lekcjach języka angielskiego prowadzonych przez p. Magdalenę Zosiuk.

  • IMG_20190110_102457
  • IMG_20190110_102516
  • IMG_20190110_102431
  • IMG_20190110_102351

 

Uczniowie klasy VII b na zajęciach kreatywnych z języka polskiego ( n-l p. Ewa Skórzewska-Popek) poznali sylwetkę Wojciecha Zakrzewskiego. Chełmianin otrzymał Złoty Bilet – honorowy tytuł nadawany przez Stowarzyszenie Kina Polskie za wybitne zasługi w rozpowszechnianiu filmów. Na co dzień jest dziennikarzem i animatorem kultury w Młodzieżowym Domu Kultury w Chełmie, zaś w latach 2011-2015 był redaktorem naczelnym kwartalnika ,,Kultura Chełmska”.

IMG 20190111 074739

 

 

Nowy rok to doskonały czas na postanowienia, ale nie tylko .... Na zajęciach prowadzonych przez p. Berenikę Zdunek uczniowie klasy IIIb dowiedzieli się, że są nie tylko mieszkańcami Chełma, Polski, Europy i Ziemi, ale także mieszkańcami Układu Słonecznego i Galaktyki Drogi Mlecznej. Dzieci pogłębiały swoją wiedzę analizując filmy naukowe, a także grając w gry edukacyjne. Do organizacji lekcji wykorzystano interaktywny obraz, który ważne treści prezentuje w atrakcyjnej i nieszablonowej formie. Kliknij i zobacz - co nas tak zafascynowało w kosmosie...

https://view.genial.ly/5c326c9aa4eaa03097d1af23/interactive-image

IMG 20190103 112728 

Uczniowie klasy V d w dniu 3 stycznia br. podczas zajęć j. angielskiego korzystali z Aktywnej Tablicy i mieli za zadanie przyporządkować przymiotniki do podanych schematów stopniowania. Po poprawnym dopasowaniu poszczególne puzzle odkrywały się, by na koniec ukazać interaktywny obrazek.
Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190103_112837
  • IMG_20190103_113118
  • IMG_20190103_112755
  • IMG_20190103_113206
  • IMG_20190103_112728

 

IMG 20190102 132133 

Uczniowie klasy Va na lekcji języka polskiego ( n-l p. Ewa Skórzewska-Popek) poznali odmienną część mowy – liczebnik. Wskazywali w zdaniu liczebniki, określali ich rodzaj oraz umiejętnie się nimi posługiwali w ćwiczeniach.

  • IMG_20190102_132133
  • IMG_20190102_132058
  • IMG_20190102_132150

 

1

Uczniowie kl. 3a w pierwszym dniu nauki w nowym roku wykonali szereg ćwiczeń interaktywnych dotyczących miesięcy. Dowiedzieli się skąd wzięły się nazwy miesięcy, poznali powiedzenia i przysłowia z nimi związane, obejrzeli bajkę pt. "Dwanaście miesięcy”, porządkowali miesiące w kolejności, zapisywali je za pomocą znaków rzymskich i rozwiązywali zagadki o dwunastu braciach. Zajęcia zakończyły się podsumowującym quizem. Lekcja bez książek i zeszytów to sposób na powitanie nowego roku.

  • 2
  • 8
  • 7
  • 3
  • 1
  • 4
  • 6
  • 5

 

IMG 20181217 093908

Uczniowie klasy VI b na lekcji języka angielskiego (nauczyciel p. Magdalena Zosiuk) poznali nazwy dolegliwości zdrowotnych, a także sposoby na poprawienie zdrowia. Z yummy.pl  mieli okazję poznać pracę stomatologa i wydając polecenia "wyleczyć" pacjenta. Poprzez zabawę z wykorzystaniem Aktywnej Tablicy szóstoklasiści poznali tryb rozkazujący i formę grzecznościową wydawanych poleceń, a także słownictwo związane ze zdrowiem.

  • IMG_20181217_093908
  • IMG_20181217_094023

 

IMG 20181220 111859

Uczniowie klasy Vd na lekcji języka angielskiego mieli za zadanie w określonym czasie ubrać przedstawione postacie według wskazówek i odpowiednio do pory roku. W ćwiczeniu wykorzystano tablicę multimedialną. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181220_111859
  • IMG_20181220_112139
  • IMG_20181220_112130
  • IMG_20181220_112334

 

IMG 20181219 102407

W ramach innowacji pedagogicznej "Znam angielskie słówka śpiewająco" uczniowie klasy VIa uczą się leksyki poprzez śpiewanie piosenek współczesnych wykonawców muzyki rozrywkowej. W tym celu wykorzystują różne narzędzia i aplikacje. Jedną z nich jest Lyricstraining, którą można zainstalować na smartphonie i uczyć się języka angielskiego w wybranym przez siebie czasie. Aplikacja pozwala wybrać określony utwór muzyczny i poziom trudności zadania. Po włączeniu utworu pojawia się tekst z lukami. Uczniowie muszą uważnie słuchać, aby wpisać poprawne słowo. Gdy to się nie udaje, program wycisza piosenkę do momentu ponownego wpisania słowa. Oczywiście jest także opcja, że narzędzie podpowiada jakie to słowo. Za każdy wyraz uczeń otrzymuje punkt, na koniec można sprawdzić ilość poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz czas. Jest to bardzo motywujące zadanie, ponieważ każdy chce posłuchać wybranej przez siebie piosenki, ale żeby to zrobić trzeba liczyć się z czasem i poprawnością wpisanego słowa. Autorem i realizatorem innowacji jest p. Magdalena Zosiuk, nauczyciel języka angielskiego.

  • IMG_20181219_103456
  • IMG_20181219_102407
  • IMG_20181219_103405
  • IMG_20181219_103502

 

IMG 20181217 093100 

W celu utrwalenia form czasowników czasu Past Simple, uczniowie klasy VIb korzystali z aplikacji Games To Learn English. Zadanie polegało na dobraniu włąściwych form czasowników w czasie przeszłym do ich podstawowych odpowiedników. Zadanie dostarczyło dużo emocji, gdyż liczył się także czas jego wykonania. W drugiej części ćwiczenia należało dopasować czasownik do obrazka, a następnie uzupełnić zdanie odpowiednią formą czasownika. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181217_093103
  • IMG_20181217_093135
  • IMG_20181217_093100
  • IMG_20181217_093403

 

Uczniowie klasy IV c w grudniu uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez panią Małgorzatę Denekę-Angel, kierownika oddziału chełmskiego Zarządu Lubelskich Parków Krajobrazowych.
Czwartoklasiści uporządkowali swoją wiedzę na temat form ochrony przyrody oraz zlokalizowali obszary objęte ochroną w powiecie chełmskim, m.in.: Chełmski Park Krajobrazowy; rezerwaty „Bachus”, „Serniawy”, Chełmskie Torfowiska Węglanowe”; najważniejsze pomniki przyrody.
Poznali gatunki roślin i zwierząt chronionych w regionie, jak również ich naturalne środowisko. Prezentacja zdjęć z nazwani wybranych okazów flory i fauny sprzyjała zapamiętaniu przez uczniów licznych osobliwości otaczającej ich przyrody. Zajęcia zachęciły uczniów do bliższego poznania środowiska przyrodniczego regionu chełmskiego.
Spotkanie było elementem realizowanej w klasie innowacji pedagogicznej o tematyce regionalno-turystycznej Kraina, która się w sercu zaczyna ... Zajęcia zorganizowała autorka i realizatorka innowacji p. Marzena Stadnik.

2

 

1 

Klasa VI c (13.12.2018 r.)

Temat: Demokracja a totalitaryzm.

Uczniowie przyporządkowują cechy charakterystyczne państwa demokratycznego i państw totalitarnych (ZSRR i III Rzeszy).


2

Klasa V d (13.12.2018 r.)

Temat: Wśród bogów rzymskich.

Uczniowie sprawdzają czy zapamiętali imiona najważniejszych bogów rzymskich grając w „Milionerów”.


3 

Klasa V d (14.12.2018 r.)

Temat: Dokonania starożytnych Rzymian

W podsumowaniu lekcji uczniowie dobierają materiał ilustracyjny i opisy do największych osiągnięć rzymskich z dziedziny budownictwa.

 

IMG 20181212 132123 

Uczniowie klasy VII b podczas zajęć języka angielskiego łączyli słownictwo dotyczące obowiązków domowych ze zdjęciami, następnie uzupełniali luki w dialogach o kupowaniu i sprzedawaniu. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181212_132123
  • IMG_20181212_132521
  • IMG_20181212_132713

 

tablety 01

W klasie 1a na zajęciach realizowanych w oparciu o autorski program matematyczno-informatyczny trenowaliśmy małą motorykę ćwicząc precyzyjność w tworzeniu tras dla robota. Pracowaliśmy także na tabletach w nowej dla nas aplikacji Scratch Jr. Aplikacja ta w przystępny sposób uczy tworzyć proste gry i programować interakcje. Scratch Jr. nie wymaga pisania kodu, ponieważ aplikacja wykorzystuje proste „klocki” (bloki) imitujące fragmenty kodu, które należy przypisać do danej postaci z bajki i ułożyć w określonej kolejności. Zabawa ze Scratch Jr oswaja z tematyką projektowania i programowania aplikacji i gier mobilnych, pozwala zrozumieć, czym jest programowanie obiektowe, a także rozwija kreatywność i logiczne myślenie. Naszym pierwszakom programowanie bardzo się podobało i z niecierpliwością czekają już na kolejne zajęcia.
Zajęcia z programowania i kodowania w klasie 1a prowadzi p. Wioletta Mazur.

  • tablety_04
  • tablety_06
  • tablety_02
  • tablety_05
  • tablety_03
  • tablety_01

 

Uczniowie klasy VII a i VII b pod kierunkiem nauczyciela języka polskiego p. Ewy Skórzewskiej-Popek utrwalali cechy ballady, doskonalili umiejętność charakteryzowania bohaterów, oceniania postaw, opisywania elementów świata przedstawionego. Wysłuchali wykładu na temat ballady jako gatunku literackiego.

IMG 20181211 121722

 

IMG 20181203 103643 

Temat lekcji w klasie VI c: Opisywanie wydarzeń z przeszłości.
Data: 3.12.2018
Nauczyciel: p. Magdalena Zosiuk

Na lekcji języka angielskiego poświęconej czasownikom nieregularnym szóstoklasiści podzieleni na dwie drużyny zagrali w Jeopardy Quiz. Każda grupa mogła uzyskać odpowiednią liczbę punktów poprawnie wykonując ćwiczenie. Wykorzystanie aktywnej tablicy i forma współzawodnictwa wpłynęła na zaangażowanie uczniów w proces uczenia się.

  • IMG_20181203_102817
  • IMG_20181203_103338
  • IMG_20181203_103246
  • IMG_20181203_103604
  • IMG_20181203_103227
  • IMG_20181203_103643

 

Uczniowie klasy VII b na zajęciach z wychowawcą p. Ewa Skórzewską - Popek dyskutowali nad zmianą świadomości w rozumieniu problemu agresji. Poznali sposoby rozładowywania nagromadzonych agresji. Rozwijali umiejętność reagowania w kryzysowych sytuacjach.

IMG 20181127 130129

 

Uczniowie kl. 3a zbudowali makietę wioski Świętego Mikołaja, ułożyli trasy z puzzli zawierające odpowiednie kody, a Ozobot stał się elementem narracji. Robot został ucharakteryzowany i odgrywał rolę Mikołaja, który odwiedzał każdy dom, a sanie, renifery i prezenty czekały w gotowości przed domami. Uczniowie p. Elżbiety Dras układali także świąteczne dyktanda graficzne na podstawie współrzędnych. Tworzyli obrazki na kartach pracy i  w generatorze kodów. Na koniec rozwiązali quiz o Św. Mikołaju. Zabawa i nauka była super!

1

Klasa VI a (28.11.2018 r.)
Temat: Dwudziestolecie zmian
Uczniowie łączą nazwiska i imiona wybitnych postaci okresu międzywojennego z charakteryzującymi ich opisami.


2

Klasa VI b (30.11.2018 r.)
Temat: Odrodzenie państwa polskiego – powtórzenie wiadomości
Uczniowie łączą imiona i nazwiska wielkich Polaków okresu międzywojennego z ich wizerunkami.


3

4

Klasa VII a (27.11.2018 r.)
Temat: Zjednoczenie Włoch  Niemiec
W podsumowaniu lekcji uczniowie sprawdzają swoją wiedzę zdobytą na lekcji grając w „Milionerów”.

 

IMG 20181116 102121 

W klasach szóstych nauka gramatyki języka angielskiego nie jest nudna. Towarzyszy jej podręcznikowy bohater Rah - szczur, który objaśnia nowe zagadnienia. Uczniowie oglądają krótkie filmiki i na podstawie przykładów Rah oraz pytań nauczyciela (p. M. Zosiuk) objaśniają zasady gramatyczne języka angielskiego.

  • IMG_20181116_102118
  • IMG_20181116_102121

 

IMG 20181115 111427 

Na lekcji języka angielskiego "Stany Zjednoczone Ameryki - lekcja kulturowa" uczniowie klasy Vd zapoznali się z najważniejszymi informacjami na temat USA. Obejrzeli prezentację, następnie poznali kilka faktów i ciekawostek dotyczących tego kraju. Pomocnym narzędziem była platforma Quzilet, dzięki której uczniowe używając fiszek uczyli się słów i ich wymowy. Następnie za pomocą zadań interaktywnych sprawdzali swoją wiedzę. Lekcję prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181115_112438
  • IMG_20181115_112336
  • IMG_20181115_112328
  • IMG_20181115_111427

 

IMG 20181127 090549

Uczniowie klasy IVc na lekcji języka polskiego pod kierunkiem nauczyciela p. Ewy Skórzewskiej-Popek wskazywali w zdaniu rzeczownik, określali jego formy gramatyczne. Przy pomocy aktywnej tablicy poznali nazwy przypadków oraz uczyli się odmieniać rzeczowniki przez przypadki.

  • IMG_20181127_090549
  • IMG_20181127_093849
  • IMG_20181127_093805
  • IMG_20181127_090212
  • IMG_20181127_093926

 

Na zajęciach z kodowania w klasie 1a wykonaliśmy kolejne zadanie w programie „Uczymy dzieci programować”. Zadanie związane było z obchodzonym 25 listopada Świętem Pluszowego Misia. Każdy z nas ma lub miał pluszaka, który był jego przyjacielem, pocieszającym w trudnych chwilach, któremu mogliśmy powierzyć nasze sekrety. Uczniowie na zajęciach tworzyli dla Ozobota Evo ciekawe trasy w kształcie pluszowego misia, na których znajdowały się wybrane komendy programistyczne, pojawiło się pojęcie „warunku”. Robot dojeżdżając do ucha miał dzięki komendom jeździć po nim dotąd, aż uczniowie wyszeptają mu wszystkie swoje marzenia. Jednak największą atrakcją spotkania była interaktywna mata do kodowania. Uczniowie chętnie pracowali na tablicy tworząc trasy do wybranych przez siebie elementów.
Zajęcia zorganizowane w oparciu o autorski program matematyczno-informatyczny prowadziła p. Wioletta Mazur.

mi 01 

Wirtualna mata do kodowania może być wykorzystywana do nauki w różnych przedmiotach i wykorzystanie jej ograniczone jest tylko naszą wyobraźnią. Uczniowie klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras korzystali z maty na tabletach, smartfonach i na tablicy interaktywnej. Odwzorowywali kod, kodowali kolor – kształt (łączyli cechy) i bawili się symetrią. Takie zajęcia to świetna zabawa dla uczniów.

1

 1

Oprócz tradycyjnych zabaw andrzejkowych warto wprowadzać jeszcze coś nowego, bardziej przystającego do dzisiejszych czasów. Koło fortuny, otwórz pudełko - każda wróżba w kilku różnych wersjach to świetna zabawa! Nowe pomysły wdraża w klasie III a p. Elżbieta Dras.

  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
  • 5

 

1

Klasa VI c (19.11.2018 r.)
Temat: Odrodzenie państwa polskiego - powtórzenie wiadomości.
Uczniowie przyporządkowują opisy do „ojców” polskiej niepodległości – Ignacego Jana Paderewskiego, Józefa Piłsudskiego, Romana Dmowskiego.


2

Klasa VII c (20.11.2018)
Temat: Stany Zjednoczone w XIX wieku.
W podsumowaniu lekcji uczniowie sprawdzają swoją wiedzę na temat wojny secesyjnej grając w „Milionerów”.


3

4

Klasa VI c (20.11.2018r.)
Temat: Walka o granice
W podsumowaniu lekcji uczniowie łączą region z opisem wydarzeń, w wyniku których znalazł się on w granicach II Rzeczypospolitej.