Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

logo

 

Zajęcia z TIK są bardzo ciekawe i emocjonujące. Stosujemy coraz więcej atrakcyjnych narzędzi. 

Maleńki wycinek z tego co dzieje się codziennie.


Aktywna tablica - blog


 

Klasa: Vc
Przedmiot: język polski
Nauczyciel: Ewa Skórzewska -Popek

Uczniowie klasy V c poznali tematykę mitów greckich. Przed sprawdzianem literackim sprawdzającym znajomość mitologii odbył się klasowy konkurs mitologiczny. Paweł uzupełnia tekst notatki o Dedalu i Ikarze.

IMG 20200306 103521

 

Przedmiot: język polski
Klasa: VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek

Szóstoklasiści poznali ostatnią odmienną część – zaimek. Doskonalili umiejętność wyszukiwania ich w zdaniu oraz określania form fleksyjnych. Angelika wykonuje ćwiczenie gramatyczne, zaznacza kolorem zaimki w podanych zadaniach. Wykonała to zadanie bezbłędnie.

IMG 20200109 122348

 

Przedmiot: język polski
Klasa : VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek
Uczniowie doskonalili umiejętności rozpoznawania w zdaniu przysłówków oraz ich stopniowania. Aleks bezbłędnie wykonał ćwiczenie polegające na uzupełnieniu przysłów przysłówkami oraz podaniu informacji, w jakim stopniu one wystąpiły.

IMG 20191205 120221

 

Temat lekcji: Budowa i funkcje krwi.

Uczniowie poznawali budowę erytrocytów, leukocytów, trombocytów i osocza. Zaznaczali ich funkcje. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

1

 

Temat lekcji: Podsumowanie działu „Układ pokarmowy, trawienie pokarmu”.

Uczniowie zaznaczali składniki pokarmowe, które są trawione w poszczególnych odcinkach przewodu pokarmowego.

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

2

 

Temat lekcji: Budowa komórki zwierzęcej. 

Uczeń wskazuje organella komórkowe i poznaje ich funkcje. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

3

 

Temat lekcji: Komórka roślinna i bakteryjna – porównanie. 

Uczniowie wskazują elementy budowy komórki roślinnej i bakteryjnej. Poznają ich funkcje i porównują je z komórką zwierzęcą. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

4

 

Temat lekcji: Podsumowanie działu „Układ pokarmowy, trawienie pokarmu”. 

Uczniowie podzieleni na grupy korzystając z tablicy interaktywnej grają w quiz, rozwiązują zadania dotyczące budowy i funkcji układu pokarmowego Swoje osiągnięcia obserwują na tablicy. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

5

 

Przedmiot: język polski
Klasa: Vc
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska - Popek

img 20191115 121534 

Uczniowie klasy Vc utrwalali wiadomości o rzeczowniku i jego określeniu – przymiotniku.
Madzia wykonuje ćwiczenie online, wskazuje w zdaniu związki rzeczownika z przymiotnikiem

 

Temat: Nazwy zjawisk pogodowych i klęsk żywiołowych.
7.11.19
Nauczyciel: Magdalena Zosiuk

img 20191107 090407

Uczniowie wskazywali słowa, które nie pasowały do danej fotografii, łączyli zdjęcia z opisem i uzupełniali tekst na podstawie obrazka.

  • img_20191107_090504
  • img_20191107_090407
  • img_20191107_090734

 

Temat: Artykuły spożywcze - słownictwo
6.11.19
Nauczyciel: Magdalena Zosiuk

img 20191106 093942 

Uczniowie przyporządkowywali nazwy artykułów spożywczych do kategorii: nabial, owoce, warzywa.

  • img_20191106_093942
  • img_20191106_093905

 

Klasa VII a, c
24.10.19
Temat lekcji: The silver screen - rozmawiamy o kinie i filmie.
Nauczyciel: Magdalena Zosiuk

img 20191024 082759 

Na lekcji języka angielskiego uczniowie poznali gatunki filmów, następnie na pokazanych slajdach odnajdywali film, który nie pasował do pozostałych i wyjaśniali dlaczego.

  • img_20191024_082835
  • img_20191024_082743
  • img_20191024_082759

 

8.11.2019 r.
Klasa V d
Temat: Kultura starożytnej Grecji.

1

W podsumowaniu lekcji uczniowie określają, czy stwierdzenia na temat kultury starożytnej Grecji są prawdziwe czy fałszywe.


8.11.2019r.
Klasa VIII a
Temat: Społeczeństwo polskie pod okupacją.

2

Uczniowie przyporządkowują wydarzenia oraz represje stosowane wobec ludności polskiej jako charakterystyczne odpowiednio do okupacji niemieckiej lub sowieckiej.

 

Przedmiot: język polski
Klasa: VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska – Popek

IMG 20191106 083315 

Uczniowie poznali informacje na temat Biblii. Analizowali świat przedstawiony ,,Przypowieści o talentach”. Natalia uzupełnia tekst na temat przeczytanej przypowieści biblijnej.

 

tradycje 03

Día de Muertos, All Hallows’ Eve, Awuru Odo, Alla Helgons Dag, 盂兰节 – cóż te obco brzmiące zwroty mają ze sobą wspólnego? To nic innego jak nazwy świąt, które odbywają się w różnych zakątkach świata w podobnym czasie, gdy my obchodzimy Dzień Wszystkich Świętych. Może z wyjątkiem tego ostatniego, czyli chińskiego Święta Głodnych Duchów, które odbywa się piętnastego dnia siódmego miesiąca księżycowego, czyli w kulturze zachodniej w sierpniu.
30 października uczniowie klas 2b, 5c, 8a, 8b oraz 8c mieli okazję dowiedzieć się czegoś więcej na temat tradycji obecnych w tym okresie w różnych krajach, dzięki czemu mogli rozwinąć swoje kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Kluczowa była otwartość wobec różnorodności kultur. Uczniowie mieli okazję zaspokoić swoją ciekawość świata z jednoczesnym poszanowaniem własnych tradycji i zwyczajów.
Na zajęciach położono nacisk na jeszcze jeden aspekt, czyli ćwiczenie kompetencji cyfrowych. Uczniowie pracowali na tablicy multimedialnej oraz z wykorzystaniem telefonów z zainstalowanymi czytnikami kodów QR, które pozwoliły im zagrać w leksykalne domino. Organizatorem zajęć był p. Piotr Mazur, którego niezmiernie ucieszył komentarz jednego z uczniów, że nie tylko od uczniów oczekuje się kreatywności, ale że nauczyciele też ją czasem wykazują. Oby jak najczęściej!

  • tradycje_03
  • tradycje_04
  • tradycje_05
  • tradycje_02
  • tradycje_01

 

Klasa V d – 25.10.2019 r.
Temat lekcji historii: Bogowie i mity.

Uczniowie rozpoznają bóstwa greckie i łączą je z odpowiednimi opisami.

1


Klasa V b – 25.10.2019 r.
Temat lekcji historii: Przygotowujemy wywiad z bogiem greckim.

2

W rekapitulacji wtórnej uczniowie identyfikują bóstwa po krótkich opisach i zaznaczają ich imiona na wykreślance.

 

16.20.2019 r.
Klasa Vb
Temat: Demokratyczne Ateny

1

18.10.2019 r.
Klasa Ve
Temat: Pierwsze cywilizacje – powtórzenie wiadomości

 

IMG 20191021 125908

Przedmiot: język polski
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska - Popek
Klasa: VI a

Uczniowie klasy VI a omawiają lekturę ,,Ania z Zielonego Wzgórza”. Poznali losy dziewczynki, która marzyła o sukience z bufiastymi rękawami. Agata rozwiązała test czytelniczy na podstawie znajomości treści powieści Montgomery.

  • IMG_20191021_125908
  • IMG_20191021_125824

 

9.10.2019 r.
Klasa VIII A
Temat: II wojna światowa – powtórzenie wiadomości

1

Uczniowie rozpoznają postacie z dramatycznych wydarzeń polskiego września 1939 r. i dopasowują do nich odpowiednie opisy.

2

Uczniowie rozpoznają postacie z dramatycznych wydarzeń polskiego września 1939 r. i dopasowują do nich odpowiednie opisy.

3

Uczniowie dopasowują opisy do poznanych pojęć z dziejów starożytnych cywilizacji Bliskiego Wschodu.

 

IMG 20191011 081150

Przedmiot: język polski
Klasa: V c
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska – Popek

Uczniowie podążają szlakiem bohaterów lektury ,,W pustyni i w puszczy”. Analizowali elementy świata przedstawionego w powieści, a Mikołaj bezbłędnie rozwiązał quiz czytelniczy.

  • IMG_20191011_081318
  • IMG_20191011_081150
  • IMG_20191011_074341

 

1

4.10.2019r. Klasa V e
Temat: W starożytnym Izraelu
Uczniowie porządkują w kolejności chronologicznej wydarzenia z dziejów starożytnego Izraela.

2

4.10.2019r. Klasa V d
Temat: Pierwsze cywilizacje – powtórzenie wiadomości
Uczniowie przyporządkowują opisy do odpowiedniej starożytnej cywilizacji.

3

4.10.2019r. Temat: Od hieroglifów do alfabetu
W podsumowaniu lekcji uczniowie przyporządkowują rodzaj pisma do starożytnego ludu, który się nim posługiwał.
Lekcję historii prowadziła p. Marzena Stadnik.

 

Przedmiot: język polski
Klasa: Vc
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek

Uczniowie klasy Vc powtarzali wiadomości o czasowniku. Potrafią wskazać formy osobowe i nieosobowe tej części mowy. Kacper bezbłędnie wykonał ćwiczenie polegające na wskazaniu czasowników wśród grupy różnych wyrazów.

img 20190925 101157

 

IMG 20190920 121840

Na lekcji języka angielskiego (nauczyciel p. Magdalena Zosiuk) dotyczącej utrwalenia słownictwa związanego z podróżami, uczniowie klasy VIII b zagrali w grę "Memory", polegającą na łączeniu wyrazów z ich obrazkowymi odpowiednikami.

  • IMG_20190920_121840
  • IMG_20190920_122243

 

Uczniowie klasy Vc na lekcji języka angielskiego utrwalali słownictwo dotyczące rodziny grając w grę "Family Tree" (Drzewo genealogiczne). Po wysłuchaniu poleceń w języku angielskim mieli za zadanie wskazać właściwego członka rodziny. Musieli się spieszyć,gdyż ćwiczenie było na czas. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

IMG 20190916 130549

 

Przedmiot: język polski
Klasa: VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek
Uczniowie doskonalili umiejętność wskazywania w zdaniu czasownika oraz określania jego form fleksyjnych. Poznali tryby czasownika. Luiza przeczytała wypowiedzi pewnego piłkarza, następnie połączyła w pary jego intencje.

IMG 20190916 092851

 

IMG 20190329 084049

Na lekcji języka angielskiego, klasa Vd grała w grę dydaktyczną odgadując wyrazy związane z formami spędzania wolnego czasu. Nauczyciel prowadzący zajęcia: p. M. Zosiuk.

  • IMG_20190329_084051
  • IMG_20190329_084143
  • IMG_20190329_084049

 

 IMG 20190328 100224

Uczniowie klas szóstych odnajdowali w "wężu wyrazowym" słowa opisujące smak jedzenia. Zajęcia j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190328_100224
  • IMG_20190328_100242
  • IMG_20190328_100232

 

img 20190530 082347 

Uczniowie klasy VII a i VII b na lekcjach języka polskiego (nauczyciel p. Ewa Skórzewska – Popek) omawiali lekturę Quo vadis. Poznali sylwetkę Henryka Sienkiewicza, genezę powieści. Wykorzystali aktywną tablicę do przedstawienia prezentacji multimedialnej o starożytnym Rzymie.

  • img_20190530_084026
  • img_20190530_083308
  • img_20190530_082347
  • img_20190603_101041

 

Uczniowie klasy V a na lekcji języka polskiego ( nauczyciel: p. Ewa Skórzewska - Popek) doskonalili umiejętności z zakresu składni zdania pojedynczego. Poznali główne i drugorzędne części zdania. Rozpoznawali w zdaniu określenie czasownika - okolicznik.

IMG 20190429 083655

 

Uczniowie klasy Va na lekcjach języka polskiego (nauczyciel p. Ewa Skórzewska-Popek) poznawali mity greckie. Wskazywali cechy postaci mitologicznych, kształcili umiejętności wypowiadania się o utworze, wykorzystali poznaną wiedzę do zabawy w teatr. Wykorzystując aktywną tablicę opisywali obraz Tycjana „Syzyf” oraz wśród podanych nazw uczuć wskazywali te, które nazywają emocje władcy Koryntu w chwili, gdy „tuż przed wierzchołkiem góry głaz wymyka mu się z rąk i spada w dół”.

img 20190321 103043

 

img 20190315 091415

Nauczyciel: p. Magdalena Zosiuk
data: 13.03.2019
Uczniowie klasy VIIb przyporządkowywali nazwy miejsc w mieście do definicji oraz odczytywali tablice informacyjne, łącząc je z odpowiednią informacją.

  • img_20190315_092035
  • img_20190315_091837
  • img_20190315_091418
  • img_20190315_091415

 

Uczniowie klasy 3a zrealizowali kolejne zadania projektowe. Trzecioklasiści trenowali umysł rozwiązując matematyczne łamigłówki z jajkami w roli głównej, przygotowane przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras i innych nauczycieli z Polski. Wykonali zadanie „Wyturlaj zająca”. Wyturlali, narysowali i pokolorowali zające. Poznali Jajko Kolumba – nietypowy tangram. Kolorowali szablon Jaja Kolumba, następnie wycinali elementy i układali ciekawe wzory. Wszystkie zadania sprawiły uczniom wiele radości.

1552564343130

Uczniowie klasy 3a z wychowawczynią p. Elżbietą Dras realizując projekt eTwinning „Jajko z niespodzianką” wykonali kolejne zadania i zostali wprowadzeni w tematykę świąt wielkanocnych. Opracowali dwie propozycje logo projektu, testowali zadania, które sami zaproponowali i wykonali zadania przygotowane przez partnerów ze szkół w Polsce. W interesujący sposób utrwalili tabliczkę mnożenia, dokonywali obliczeń, układali interaktywne puzzle, rozwiązywali wielkanocne zadania tekstowe i rozpoznawali części mowy. To nauka przez zabawę i działanie. Relacja z realizacji kolejnych wyzwań już niebawem.

4

Temat: Średniowieczna wieś.

1

Uczniowie wykorzystując poznane pojęcia i cechy charakterystyczne opisują trzy grupy społeczne - rycerstwo, mieszczaństwo, chłopów.

 

Temat: System feudalny.

1

W podsumowaniu lekcji uczniowie rozpoznają grupy społeczeństwa średniowiecznego i opisują terminami odpowiednio do ich miejsca w strukturze feudalnej.

 

Temat: Ziemie polskie po Wiośnie Ludów – powtórzenie wiadomości.

1

2

Uczniowie powtarzają terminy opisujące sytuację Polaków na ziemiach polskich po Wiośnie Ludów grając w „Wisielca” .

3

Uczniowie przyporządkowują odpowiednie opisy orientacjom politycznym Polaków wobec wojny.

 

Temat: II wojna światowa – powtórzenie wiadomości.

1

Uczniowie przyporządkowują opisy do postaci historycznych oraz wyjaśnienia do pojęć.

2

Uczeń rozwiązuje test dotyczący zbrodni katyńskiej.

 

Realizując temat związany z Dniem Kobiet uczniowie kl. 3a wykonali interaktywne ćwiczenia: połącz w pary i wykreślanka - zawody, które wykonują kobiety.

kobiety

Uczniowie kl. 3a z wychowawczynią p. Elżbietą Dras przystąpili do matematycznego projektu eTwinning „Jajko z niespodzianką” dotyczącego tradycji obchodów świąt wielkanocnych. Nauczyciele przygotowują zadania matematyczne, powstaje zbiór pomysłów i zadań, a uczniowie podejmują różne działania w ramach przedmiotów szkolnych i doskonalą kompetencje matematyczne.
CERTYFIKAT:
https://live.etwinning.net/files/desktop/pdf/certificate/project/etw_certificate_187792_pl.pdf
MAPA SZKÓŁ UCZESTNICZĄCYCH W PROJEKCIE:
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1HSSWG2t3LcfHfPdhJi1ryT8zozQd0TFI&ll=52.460598083944554%2C19.811888250000038&z=6
PREZENTACJA PARTNERÓW:
https://padlet.com/dorode/a9vdln3yqhb6
CHMURA Z IMIONAMI UCZNIÓW KLASY 3A:
https://wordart.com/b9gm8j8mqu73/word-art%205
AWATAR kl. 3a:
HTTP://TINYURL.COM/Y8F2WEJY
NASZE PIERWSZE ZADANIA MATEMATYCZNE DLA PARTNERÓW:
https://learningapps.org/6724820
https://learningapps.org/display?v=p3xxetqqk19
NASZE INTERAKTYWNE PUZZLE DLA PARTNERÓW:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=249461a1a3d3&fbclid=IwAR1H569WhzkyXMqgxL5rtWAYkInZehjf2EWg_9KKCXwmWin92VZ_O0SWsdw

Temat lekcji: Kiedy płynie prąd elektryczny?
Uczniowie konstruowali schemat obwodu elektrycznego wykorzystując symbole elektryczne na tablicy. Dzięki temu dowiedzieli się, że prąd może płynąć tylko wtedy, gdy obwód elektryczny jest zamknięty.
Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska-Przysucha

slajd1

 

 tablica m wojciechowska 27.02.2019

Temat warsztatów w klasach 5-6: Dlaczego warto jeść owoce i warzywa?
Uczniowie poznawali działanie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i w wodzie. Dowiedzieli się jakie choroby wywołuje niedobór witamin oraz poznali produkty w których występuje ich najwięcej.
Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

 

Uczniowie klasy Va na lekcji języka polskiego ( nauczyciel p. Ewa Skórzewska-Popek) poznali drugorzędną cześć zdania - przydawkę. Przy pomocy aktywnej tablicy wskazywali w zdaniu określenie rzeczownika, czyli przydawkę.

img 20190227 132606

 

Działania uczniów klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras zostały bardzo wysoko ocenione przez Krajowe Biuro eTwinning i uhonorowane Krajową Odznaką Jakości za realizację ogólnopolskiego projektu „Poprzez Niepodległą”. Lista KOJ publikowana jest na portalu www.etwinning.pl w dziale „Konkursy”, w zakładce „Odznaki jakości”.
GRATULUJEMY !!!

1

Uczniowie klasy V a na lekcji języka polskiego ( nauczyciel p. Ewa Skórzewska – Popek) powtarzali wiadomości o wypowiedzeniu. Przypomnieli budowę zdania, równoważnika zdania. Przy pomocy aktywnej tablicy wskazywali główne części zdania – orzeczenie i podmiot.

img 20190207 120931

 

5 lutego obchodzony jest Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). Tegoroczna edycja DBI przebiega pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Wszyscy powinniśmy angażować się w promowanie pozytywnych zastosowań poprzez internet, promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia. W klasie 3a odbyły się zajęcia edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa młodych internautów. Wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras zebrała materiały z lekcji w formie interaktywnego plakatu. Kliknięcie na odpowiednie znaczniki przenosi do wykorzystanego zasobu i fotki z zajęć.

img 20190201 080750

Uczniowie kl. Vd ćwiczyli znajomość odmiany czasownika 'to be' w Past Simple na English Grammar Online. Łączyli formy z polskim tłumaczeniem na Quizlet. Nauczyciel: p. Magdalena Zosiuk

  • img_20190201_081234
  • img_20190201_080839
  • img_20190201_080750
  • img_20190201_081241
  • img_20190201_081304
  • img_20190201_080825

img 20190201 083110 

Na lekcji języka angielskiego klasa Vd poznała odmianę czasownika 'to be" w czasie Past Simple. Uczniowie obejrzeli film przedstawiający różnice pomiędzy zastosowaniem 'to be" w Past Simple i Present Simple. Lekcję prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • img_20190201_083110
  • img_20190201_083018

IMG 20190131 084142 

Uczniowie klasy VIIa i VIIb na lekcji języka polskiego (nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek) porządkowali swoją wiedzę z zakresu słowotwórstwa. Przed sprawdzianem gramatycznym powtórzyli wiadomości o budowie wyrazów, wyrazach złożonych, skrótowcach i skrótach. Siódmoklasiści, wykorzystując aktywną tablicę, grupowali wyrazy należące do jednej rodziny słowotwórczej.

  • IMG_20190131_084142
  • IMG_20190201_122134

Uczniowie kl. 3a poznali generator tworzenia muzyki poważnej z obrazem. Najpierw odkrywali możliwości tego cyfrowego narzędzia, a potem wybierali instrumenty i bawili się w kompozytorów. Pomocne było także ćwiczenie interaktywne z portalu Scholaris. Wykorzystując tablety wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras zamieniła salę w studio nagrań. Uczniowie komponowali melodie, a po chwili prezentowali swoje krótkie utwory: https://youtu.be/mA-V9Ww5_h8, https://youtu.be/snSHtyO-X10, https://youtu.be/nD_mbQ_HhYw, https://youtu.be/jQNIh50gc2U.

1

Klasa IV c
Temat: Jan Zamoyski – druga osoba po królu (24.01.2019 r.)
W podsumowaniu lekcji uczniowie uzupełniają tekst szczegółami z biografii Jana Zamoyskiego.


2

Klasa VI a
Temat: Polacy pod okupacją (24.01.2019 r.)
Uczniowie przyporządkowują wydarzenia i elementy polityki okupanta na ziemiach polskich charakterystyczne dla III Rzeszy i ZSRR.


3

Klasa V a
Temat: Wyprawy krzyżowe (24.01.2019 r.)
Uczniowie określają, które wydarzenia były przyczynami a które skutkami wypraw krzyżowych.

Lekcje prowadziła p. Marzena Stadnik.

 

IMG 20190125 100928

Uczniowie klasy VIc na interaktywnej tablicy rozwiązywali krzyżówkę. W ten sposób uczyli się słówek z zakresu nazw ubrań. Lekcję j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190125_100928
  • IMG_20190125_101027

 

IMG 20190121 092427

Na lekcjach języka angielskiego (nauczyciel p. Magdalena Zosiuk) uczniowie klas szóstych układali wyrazy w odpowiedniej kolejności tak, aby powstały poprawne zdania w czasie Past Continuous.

  • IMG_20190121_092427
  • IMG_20190121_092513

 

IMG 20190116 111035 

Uczniowie klasy VIa obejrzeli film edukacyny o 10 najpopularniejszych miejscach w Londynie i mieli za zadanie nazwać je i opowiedzieć, co można tam zobaczyć lub zrobić. Lekcję j. angielskiego 22 stycznia br. prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190116_111035
  • IMG_20190116_111109
  • IMG_20190116_111043

 

W klasie IVe na lekcji przyrody prowadzonej przez p. Marlenę Wojciechowską-Przysucha uczniowie korzystając z aktywnej tablicy omawiali zmiany zachodzące w okresie dojrzewania.

slajd1

W szkole przystąpiliśmy do realizacji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Być jak Ignacy”. Program stworzyła Fundacja PGNiG, natomiast honorowym patronatem objął Minister Edukacji Narodowej. Celem programu jest promowanie zdobywania wiedzy poprzez doświadczanie oraz popularyzacja polskich naukowców i wynalazców.
Podczas pierwszych zajęć koła "Pogromcy nauki" poznali ważniejsze wynalazki na przestrzeni dziejów oraz opracowali katalog cech, którymi odznacza się wynalazca. Zajęcia zorganizowała p. Marlena Wojciechowska-Przysucha.

slajd1

Uczniowie klasy 3a zakończyli pracę w II edycji ogólnopolskiego programu „Uczymy Dzieci Programować”. Wspólnie uczyli się jak wykorzystywać roboty i inne nowoczesne narzędzia w edukacji. Zadania, które wykonywali realizując program, wzbogaciły zajęcia, usystematyzowały wiedzę, zmusiły do myślenia i przyniosły wiele radości, zwłaszcza gdy po raz pierwszy pojawił się w klasie Ozobot – malutki robot. Bogatsi o nowe doświadczenia oraz wnioski wyciągnięte z II edycji programu wyruszamy w dalszą wspólną podróż do świata programowania i przystępujemy do następnej edycji. Program realizowany jest pod kierunkiem p. Elżbiety Dras.

dyplom udp udp edycja ii

Przy utrwalaniu cech figur oraz obliczaniu obwodów prostokątów, kwadratów i trójkątów uczniowie kl. 3a wykorzystali interaktywny geoplan. Na czystej planszy dzieci same kreowały zadania. Nauka matematyki była dobrą zabawą, którą zorganizowała p. Elżbieta Dras.

1

img 20190121 082959

Uczniowie klasy VII b pracowali metodą projektu. Wykonali słowniki terminów filmowych. Na zajęciach kreatywnych z języka polskiego ( n-l p. Ewa Skórzewska-Popek) prezentowali wytwory swojej twórczej pracy. Wykazali się kreatywnością, pomysłowością i wielkim zaangażowaniem.

  • img_20190121_082959
  • img_20190121_082933
  • img_20190121_083025

 

Uczniowie kl. 3a podczas zajęć tabletowych przeszli do kodowania przy pomocy urządzeń mobilnych i wykonali kolejne zadanie w programie „Uczymy dzieci programować”. Pierwszy raz spotkali się z platformą internetową ozoblockly i najpierw poznali ogólne zasady poruszania się po platformie, a potem zaprogramowali Ozobota tak, aby dotarł on od startu do linii, nad którą umieszczony jest napis „grudzień”. Trasa przejazdu robota przebiegała w taki sposób, że przejeżdżał on pod nazwami miesięcy we właściwej kolejności. Na końcu trasy dodano wybrany efekt świetlny. Tworzenie swojego pierwszego programu, który następnie realizuje robot, bardzo podobało się uczniom i dało im dużo radości. Programując z wykorzystaniem Ozobota uczniowie są oswojeni z nowoczesną edukacją i w praktyczny sposób doświadczają powiązania pomiędzy teorią a praktyką.

IMG 20190108 091123 1 

Uczniowie klasy VIIb grupowali rzeczowniki policzalne i niepoliczalne "wkładając" je do odpowiedniego pudełka. Po wykonanym zadaniu program obliczył ilość prawidłowych odpowiedzi i wskazał popełnione błędy. Lekcję j. angielskiego z wykorzystaniem Aktywnej Tablicy prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190108_091155
  • IMG_20190108_091123_1
  • IMG_20190108_091220

 

IMG 20190107 091857 

Uczniowie klas szóstych wykorzystujac tablicę multimedialną uczyli się podstawowywch nazw narządów wewnętrznych człowieka łącząc je z obrazkiem.
Zajęcia j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190107_091857
  • IMG_20190107_091909
  • IMG_20190107_091925