Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

„Hejt i mowa nienawiści, co zamiast hejtu?” – warsztaty z Pracownikami Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie

W dzisiejszych czasach jedną z najpopularniejszych form zdobywania informacji, wymieniania opinii czy poglądów, a także komunikowania się są portale i strony internetowe. To tutaj zawiera się między innymi nowe znajomości czy szuka interesujących faktów, danych. Są to obszary bardzo bliskie naszym dzieciom i młodzieży. Internet daje ogromne możliwości, o których często i dużo się mówi. Coraz więcej uwagi zostaje jednak ostatnio poświęconej także temu, jakie Internet niesie za sobą zagrożenia.

Hejt pojawił się wraz z rozwojem Internetu. To negatywne zjawisko nie jest obce dzieciom i młodzieży, więc warto o nim rozmawiać. Hejt, według definicji podanej w słowniku języka polskiego, oznacza obraźliwy i zwykle agresywny komentarz internetowy i/lub mówienie w sposób wrogi i agresywny na jakiś temat lub o jakiejś osobie.
Już od najmłodszych klas nauczyciele informatyki, wychowawcy, pedagodzy realizują z uczniami tematy związane z bezpieczeństwem w sieci, netykietą. Uczniowie zapoznali się z przyczynami i konsekwencjami hejtu. Wiedzą już też, jak sobie z nim radzić.

Jednak wiedzy na temat radzenia sobie w sytuacjach dla nas trudnych nigdy dość, dlatego wsparliśmy się wiedzą i doświadczeniem pracowników Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie. Uczniowie z klasy V i II gimnazjum wzięli udział w warsztatach, które poprowadziła p. Magdalena Machowicz i p. Joanna Sobańska. Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, rodzaje zagrożeń oraz sposoby radzenia sobie z nimi podane były w atrakcyjnej dla uczniów formie. Filmiki „z morałem”, wykreślanki, krzyżówki, plakaty, układanie napisów z puzzli z pewnością utrwaliły wiadomości i umiejętności z zakresu cyberbezpieczeństwa. Praca w grupach i dyskusja pozwoliły uczestnikom warsztatów na wyrażenie własnych opinii. Wnioski, które pojawiły się na zakończenie były takie, że każdy ma prawo wyrażać własne zdanie, lecz w taki sposób, aby godność drugiej osoby pozostała nienaruszona.

Inicjatorkami takiej formy współpracy z BP i zajęć były panie Aneta Kowalewska - nauczyciel informatyki i Elżbieta Kaczyńska - nauczyciel bibliotekarz.

  • WP_20180302_11_09_39_Pro_LI
  • WP_20180302_11_02_47_Pro_LI
  • WP_20180302_12_19_28_Pro_LI
  • WP_20180302_12_12_15_Pro_LI
  • WP_20180302_12_25_27_Pro_LI
  • WP_20180302_11_09_17_Pro_LI
  • WP_20180302_12_19_36_Pro_LI
  • WP_20180302_12_19_18_Pro_LI
  • WP_20180302_11_44_02_Pro_LI
  • WP_20180302_11_04_04_Pro_LI
  • WP_20180302_12_11_41_Pro_LI
  • WP_20180302_11_03_43_Pro_LI
  • WP_20180302_12_19_12_Pro
  • WP_20180302_12_11_59_Pro_LI
  • WP_20180302_11_03_50_Pro_LI
  • WP_20180302_11_03_08_Pro_LI
  • WP_20180302_11_13_59_Pro_LI
  • WP_20180302_11_01_48_Pro_LI
  • WP_20180302_11_03_25_Pro_LI
  • WP_20180302_12_21_38_Pro_LI
  • WP_20180302_12_19_47_Pro_LI
  • WP_20180302_11_13_44_Pro_LI
  • WP_20180302_11_09_44_Pro_LI
  • WP_20180302_11_02_07_Pro_LI
  • WP_20180302_10_58_05_Pro_LI
  • WP_20180302_10_45_34_Pro_LI
  • WP_20180302_12_19_05_Pro_LI
  • WP_20180302_11_13_50_Pro_LI
  • WP_20180302_10_48_44_Pro_LI