Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uczniowie klasy 3a z przyjemnością wykonali kolejne zadania zaproponowane przez opiekunów projektu eTwinning ,,Tajemnice zamku Królowej Matematyki”. Skończyli projektowanie dywanów dla królowej. Pracowali z mapą. Policzyli, ile szkół bierze udział w projekcie. Wiedzą, skąd są partnerzy, do kogo mają najdalej, a do kogo najbliżej. Weszli do zamku i w oparciu o zadania interaktywne zrobili porządki w piwnicy, policzyli oraz pogrupowali warzywa. Następnie sala lekcyjna trzecioklasistów stała się zamkową piwnicą, w której zagościły najróżniejsze warzywne zapasy. Dzieci segregowały warzywa w różny sposób: kolorami, rodzajem, pod względem kształtu, wielkości. Mierzyły długość, obwód, ważyły, liczyły, przeliczały, o ile więcej/mniej jest sztuk w zbiorach, o ile jakieś warzywo jest cięższe/lżejsze, o ile dłuższe czy krótsze. Wybierały najlżejsze i najcięższe ze wszystkich. Warzywem gigantem okazała się dynia. Dzieci pracowały w grupach i samodzielnie. Przy okazji utrwaliły budowę roślin oraz warunki potrzebne im do życia i wzrostu. Pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras uzupełniły księgę inwentarzową. Świetnie się przy tym bawiły, a i zadań matematycznych było co niemiara.

  • 1a
  • w piwnicy 2
  • w piwnicy 1
  • 2a
  • w piwnicy 3
  • 4a
  • mapa
  • 6a
  • 3a
  • 5a
  • inwentaryzacja
  • nasze prezenty