W okresie między majówką a egzaminami ósmoklasistów, uczniowie na zajęciach eTwinning ponownie zanurzyli się w świat wyobraźni i sztucznej inteligencji. Tym razem tworzyli zamki marzeń – wygenerowane przez AI budowle w ciepłych lub zimnych barwach, które zachwycały pomysłowością i klimatem. Opisując swoje wymarzone twierdze, otrzymywali niemal natychmiast wizualizacje – każda inna, każda wyjątkowa. Możliwość zobaczenia własnej wersji zamku cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, a sztuczna inteligencja zaskakująco dobrze odpowiadała na oczekiwania uczniów.
Następnie uczniowie zamienili się w małych artystów, inspirowanych twórczością Pabla Picassa. Poznali sylwetkę słynnego malarza i jego niezwykłe dzieła, a potem… w ruch poszły kostki do gry! Siedem rzutów decydowało o kształcie poszczególnych elementów twarzy – nosa, ust, oczu – a powstałe w ten sposób portrety to prawdziwe perełki kubizmu. Śmiech, sztuka i szczypta szaleństwa, czyli nauka i zabawa w jednym!
Na tym jednak nie koniec – uczniowie wzięli udział w międzynarodowej współpracy pt. Picasso w duecie. W parach z tureckimi rówieśnikami stworzyli wspólne portrety: jedna połowa powstała w naszej szkole, druga – w Turcji. Efekty? Zdumiewające! Dodatkowo, w zespołach międzynarodowych powstał plakat projektu Mathematical Faces of Art – każdy z partnerów dodał do niego swój własny, niepowtarzalny element.
Zajęcia eTwinning udowadniają, że można się uczyć bez podręczników i ćwiczeń – za to z ogromną dawką kreatywności, śmiechu i międzynarodowej współpracy. Uczniowie są zachwyceni – i trudno im się dziwić!