Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W poprzednim miesiącu nasi uczniowie w świetlicy podejmowali kolejne misje – zadania wynikające z realizacji siódmego obszaru pn.: „Etyka i wartości w komunikacji i mediach”. W zadaniu 1 starali się pomóc Julce i Kubie udowodnić, że Psotnik jest prawdziwym przyjacielem”. Zajęcia dotyczyły przyjaźni i tego wszystkiego, co jest ważne w przyjaźni. Dzieci poznały odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest prawdziwa przyjaźń?, Co dla nich jest ważne w przyjaźni?, Jak możemy komunikować się z innymi poprzez media i nowe technologie?, Jakie są zalety a jakie wady przyjaźni na odległość? Podczas zadania 2 uczestnicy programu wspólnie pracowali nad stworzeniem różnych emocji, które zostały wyrażone w postaci stworzonej „buźki”. Podsumowując efekty prac dzieci stwierdziły, że każdy z nas w zależnościom sytuacji odczuwa bardzo wiele emocji. Nie tylko twarz ale całe ciało, może pokazywać co w danej chwili odczuwamy. Dziękujemy Julce, Kubie i Psotnikowi za kolejną lekcję w której utrwalone zostało pojęcie emocji "Świetliki” dowiedziały się, że komunikat bezpośredni i nadany za pomocą mediów może wywołać różne emocje u odbiorcy a komunikacja za pomocą mediów to także komunikacja między osobami, którym należy się szacunek. Od dziś dzieci biorące udział w MegaMisji są specjalistami od emocji. Nauczyli się zwracać uwagę na emocje innych rozmówców, wiedzą, że nasz ulubieniec Psotnik też ma emocje :) Zadanie 3 uczyło do czego służą kampanie społeczne? Podczas zajęć uczniowie poznali jak zmieniać świat na lepsze za pomocą kampanii społecznej. Kolejnym krokiem było przygotowanie własnej kampanii społecznej w formie plakatu. Wykonane prace zwracają uwagę na ważne problemy, które nurtują młodych obserwatorów życia na co dzień. Zachęcają ich do przemyśleń i działania aby zmienić coś na lepsze. Po zajęciach wszyscy już wiedzą: na czym polega kampania społeczna i jak można ja zorganizować?; rozumieją, że kampanie społeczne dotyczą problemów świata i ludzi; potrafią zbudować własny przekaz dotyczący ważnego dla nich problemu. Ostatnie zadanie 4 w tym obszarze to poznanie odpowiedzi na pytanie: „Kiedy widzimy dobro, a kiedy zło?” Zajęcie pozwoliło uczniom znaleźć wiele przykładów dobrych i złych zachowań, odegrać „Scenki dramowe”. Uczestnicy chętnie podzieli się swoimi spostrzeżeniami jakie im towarzyszyły podczas odegrania swoich ról. Również nie było problemu by wybrać i ustawić się przy kartce DOBRO bądź ZŁO w celu określenia danego zachowania, które z zostało odczytane z kartki z hasłami. Wszyscy znakomicie potrafili: ocenić dane zachowanie, umieli również wypowiedzieć się na temat konsekwencji takiego bądź innego zachowania. Udział w programie nie tylko podnosi wiedzę dzieci ale również rozwija ich kompetencje społeczne, uczy pracy grupowej.
Dotarła już do nas kolejna nagroda za zaangażowanie i postępy w programie MegaMisji to piękne zabawki edukacyjne i audiobooki. Wszystkie dzieci są bardzo dumne z tego, że to dzięki ich zaangażowaniu w pracę na zajęciach, do świetlicy trafia kolejna nagroda. Otrzymane dotychczas dają motywację do dalszego działania, a nauka z Mega Misją, w opinii dzieci to sama przyjemność. Czekamy na kolejne mega fajne zadania w następnym miesiącu!!!

  • dsc01470
  • wp_20170328_14_19_43_pro
  • wp_20170328_14_00_58_pro
  • dsc01461
  • wp_20170314_14_23_43_pro
  • wp_20170314_14_47_11_pro
  • wp_20170328_14_03_30_pro
  • psotnik_przyjaciel1
  • wp_20170328_14_02_02_pro
  • wp_20170314_14_24_44_pro
  • dsc01404
  • wp_20170328_14_09_56_pro
  • wp_20170328_14_22_19_pro
  • wp_20170328_14_09_15_pro
  • wp_20170314_14_37_05_pro