Grupa uczniów z kl. III c gimnazjum na zajęciach technicznych realizowała projekt „Hand made, czyli materiałowe książeczki sensoryczne”. Ten rodzaj książeczki dla dzieci służy nie tylko przytulaniu i zabawie, ale przede wszystkim rozwija zmysł dotyku, słuchu i wzroku, stymuluje ruchowo i zachęca do kreatywnej zabawy. Szkolni projektanci musieli tak dobrać materiały, by ich kolor, faktura i wielkość wpływały na rozwój zdolności dziecka. Prace uszyte są starannie, by zamieszczone w nich ziarenka, kuleczki, guziki elementy szeleszczące pobudzały bodźce słuchowe i wzrokowe, a zarazem nie stwarzały zagrożenia.
Obie książeczki sensoryczne mają po kilka stron. Każda jest inna i oferuje inne atrakcje. Są labirynty, w których prowadzi się paluszkiem mały koralik lub guziki. Jest teatrzyk, materiałowy alfabet. Można też oswoić się ze sznurówkami. Są też puzzle, inne niż wszystkie, bo na rzepy.
Inicjatorem tego projektu jest pani Aneta Kowalewska – nauczyciel zajęć technicznych.