Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nasze Świetliki zakończyły misje, które należało wykonać w 10 obszarach kompetencji cyfrowych, medialnych i informacyjnych. Teraz rozpoczęliśmy 11 dodatkowy obszar – PROGRAMOWANIE, który brzmi poważnie. Nasze zajęcia miały temat „Julka i Kuba poznają język robotów”. Wysłuchaliśmy ciekawą opowieść o robocie, którego uczniowie podczas naszych zajęć mogli wykonać. Poznaliśmy definicje: programowania i kodowania. Wszystkie czynności wykonywane przez uczniów, tj. zabawy plastyczne, ruchowe i gry logiczne bardzo angażowały uczniów. Dużo radości sprawiła praca w grupach polegająca na wycinaniu figur geometrycznych i stworzeniu z nich robotów, nadaniu im imion. Potem udało się w grupach opracować programy dla naszych robotów, np. program do mycia zębów i program do planowania tygodnia z życia robota. Wszystkim podobał się film-słuchowisko: „Robot” z książki „Wesoły ryjek powraca” Wojciecha Widłaka. Po jego obejrzeniu udało nam się ustalić, w jaki sposób Ryjek chciał pomóc swojej mamie? Dlaczego jego robot nie zadziałał? Co jest potrzebne robotom i komputerom, żeby wykonywać nasze polecenia? Jakie programy Ryjek mógłby napisać, żeby robot pomógł mamie w obowiązkach domowych? W ten sposób sprawdzone wiadomości zdobyte przez uczniów – na podstawie odpowiedzi udzielonych pozwoliły ustalić, że nasze dzieci zrozumiały, na czym polega programowanie. Pomogliśmy Julce i Kubie zrozumieć język komputerów. Wszystkim bardzo podobały się te nowe. Praca z programem MegaMisji jest SUPER!!!

  • wp_20171019_006
  • wp_20171031_007
  • wp_20171031_002
  • wp_20171031_012
  • wp_20171019_003
  • wp_20171031_021