Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W XXI wieku umiejętności cyfrowe odgrywają ogromną rolę w codziennym życiu i w przyszłości ten nacisk będzie jeszcze większy. Mówienie językiem komputera i rozumienie fundamentów działania programowania staje się tak ważne, jak czytanie czy podstawowe umiejętności matematyczne.
Uczniowie klasy 2a po raz kolejny uczyli się programowania. 16 listopada 2017 r. dzieci rozwiązywały łamigłówki, układały proste skrypty, sterowały gąsienicami, programowały robota Dasha i uczyły się programowania z wykorzystaniem komputera na stronie https://code.org/, przy czym świetnie się bawiły. Zajęcia przeprowadziły: p. Marta Kozieł i p. Magdalena Machowicz - nauczyciele bibliotekarze z Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie. Jak się okazało, programowanie nie było wcale trudne, a wręcz sprawiało bardzo wiele radości. Była to edukacja przez zabawę. Robotem kieruje się za pomocą intuicyjnych i darmowych aplikacji, które dziecko z łatwością obsłuży z tabletu lub smartfona. Robot ma charakter edukacyjny, ponieważ poprzez zabawę z nim dzieci wchodzą w świat programowania (np. tworzenie zdarzeń, algorytmów, budowanie sekwencji i pętli). Przy tym dzieci zupełnie nieświadomie rozwijają kluczowe umiejętności: logicznego myślenia skupionego na rozwiązywaniu problemów, kreatywnego podejścia, precyzyjnego prezentowania swoich myśli, współpracy i podstaw j. angielskiego. Z punktu widzenia dziecka roboty to przede wszystkim świetna zabawa, możliwość jednoczesnego „grania" na tablecie lub smartfonie i obserwowania na żywo robota, który wykonuje nasze polecenia. Podczas zajęć dzieci uruchamiały robota Dasha za pomocą aplikacji Go. Serdecznie dziękujemy pani Marcie i pani Magdzie za poświęcony czas i za bardzo ciekawe zajęcia wprowadzające dzieci w świat programowania, które zorganizowała swoim podopiecznym p. Elżbieta Dras.

  • 1
  • 3
  • 6
  • 5
  • 9
  • 12
  • 11
  • 8
  • 7
  • 4
  • 13
  • 10
  • 2