Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uczniowie kl. 2a w ramach innowacji „Tabletowe piątki” przynoszą do szkoły tablety i smartfony z aplikacją pozwalającą na skanowanie kodów QR. To jedne z dni, których dzieci nie mogą się doczekać, ż e b y s i ę u c z y ć wykorzystując nowe technologie. 8 grudnia drugoklasiści układali bożonarodzeniowe domino zkodami QR utrwalające słownictwo związane z Bożym Narodzeniem. Zadaniem dzieci było zeskanowanie kodów, odczytanie wyrazów i właściwe ułożenie kart domina. Ćwiczenia w czytaniu nabrały innego wymiaru. Dzieci nawet nie orientowały się, że bawiąc się też się uczą. Chwila, gdy pojawiają się kody QR jest piękna - skupienie, cisza, „piknięcie", uśmiech i wreszcie pokazuje się zadanie. Kody QR są już wszędzie, mają niemal nieograniczone zastosowanie i są często wykorzystywane przez klasę 2a, gdyż to świetny nośnik informacji, a zarazem bardzo proste narzędzie zawierające ukryte wiadomości np. link do strony internetowej, filmu, wiadomość lub numer telefonu. Podczas zajęć jeden z kodów QR łączył dzieci z aplikacją „Dekoracja choinki”. Po zainstalowaniu aplikacji uczniowie obejrzeli krótki filmik https://youtu.be/qSeickGKZSY i z ogromnym entuzjazmem podjęli wyzwanie. Wszyscy lubimy ubierać świąteczne drzewko. Dziś zrobiliśmy to wirtualnie za pomocą wspaniałej aplikacji, niezwykle bogatej w ozdoby z możliwością np. zmiany koloru tła, wpisania życzeń świątecznych, zapisania pracy na urządzeniu i wysłania mailem lub jako sms. Kolejny kod QR przeniósł nas na stronę internetową https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/course/6751i dzieci rozwiązały świąteczny quiz online. Ćwiczyły czytanie ze zrozumieniem i sprawdzały wiedzę o pewnym świętym. Zajęcia były dynamiczne, pełne energii i nasączone emocjami związanymi z zadaniami. Przed technologią nie ucieknie się (otacza nas z każdej strony) i nie należy tego robić, wręcz przeciwnie - wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji zwiększa jej atrakcyjność, zaangażowanie uczniów podczas lekcji, „zwykłym" zadaniom nadaje nutę „niezwykłości".

Domino

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157493587k7997857o1

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157503484k6654868o1

Choinka

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157507438k1736870o1

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157512466k3360744o1

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157514839k6114826o1

Quiz

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157522804k7849231o1

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157524862k8701708o1

http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d1c157527331k5754847o1