16 lutego uczniowie awatarkowej klasy 2a poznali aplikację mobilną Create Aliens From Mars, w której można w bardzo prosty sposób tworzyć stworki żywcem z ClassDojo. Bawili się w „rysowane dyktando” zgodnie z polecaniami typu: Ten awatarek jest zielony, uśmiecha się wesoło i ma zielone oczy. Na podstawie rysopisu, podawanego przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras, dzieci wykonywały portret pamięciowy w aplikacji. Następnie każdy stworzył własną postać, ale w aplikacji nie da się zapisać obrazka, a z awatarkiem samodzielnie zrobionym trudno się rozstać. Ponadto aplikacje o wartości edukacyjnej pozwalają na dalszą kreację, tworzenie nowej treści, dzięki której rozwijamy jakieś kompetencje. W takiej sytuacji przydała się umiejętność wykonywania zrzutu ekranu, edytowania i przycinania pracy. Uczniom tak bardzo podobały się stworzone awatarki, że niektórzy ustawili je jako tapetę na swoim urządzeniu. Drugoklasiści w OK zeszytach wykonywali portrety i opisywali swoje stworki. Powstały samodzielnie napisane opisy według ustalonego planu, a każdy opis inny, bo awatarki bardzo się różnią. Stworzone awatarki można wykorzystać do innych ćwiczeń w pisaniu (np. wymyślanie historii, pisanie opowiadań do obrazka), do ćwiczeń w mówieniu, zabawy dramowej, nauki słówek w obcym języku itp. Można wymieniać się tabletami, bawić awatarkimi w parach lub większych grupach. Możliwości jest wiele, a wesołe stworki zachęcają do podejmowania działań edukacyjnych. Sama przyjemność.