12 kwietnia klasa 2a uczestniczyła w kolejnych zajęciach w ramach realizacji programu „Technologie z klasą” i zaczęła je od wysłuchania nagrania audio pt. „Dzień dobry, dzieci!” zamieszczonego na płycie, która jest elementem zestawu „Zaprogramowani na przygodę”. Następnie drugoklasiści obejrzeli film pt. „Kiedy ludzie zaczęli programować?”: i przeszli do dyskusji na temat programowania. Poznali historię „O dziewczynce, która robiła dokładnie to i tylko to, o co została poproszona” i podsumowali rozmowę stwierdzeniem, że komputery i roboty – podobnie jak dziewczynka z opowieści – też rozumieją wyłącznie precyzyjne i dokładne instrukcje. Wydawanie takich instrukcji jest zadaniem programisty. Na kartach pokładowych uczniowie narysowali podobizny robota Kodeusza i przeczytali pierwszy list od robota. Na planszy umieścili planetę Programix oraz figurkę Kodeusza. W dalszej części lekcji uczniowie stworzyli dwa programy dla swoich robotów: program do mycia zębów oraz program do planowania tygodnia z życia robota. Wychowawczyni klasy (p. Elżbieta Dras) wyświetliła uczniom kolejny film-słuchowisko pt. „Robot” z książki „Wesoły Ryjek powraca” W. Widłaka: i na podstawie wypowiedzi swoich podopiecznych przekonała się, że zrozumieli na czym polega programowanie. Lekcja zakończyła się odczytaniem drugiego listu od robota Kodeusza, w którym przekazał on dzieciom pierwszą literę kodu, którą każdy uczestnik zajęć wpisał w odpowiednim miejscu na swojej karcie pokładowej. Zajęcia były wprowadzeniem do cyklu lekcji z programowania.