Roboty, aby mogły prawidłowo działać, posługują się algorytmami. Jest to kod, dzięki któremu dokładnie wiedzą, co i w jaki sposób mają wykonać. Podobnie precyzyjne sformułowania pozwoliły uczniom klasy 2a na odnalezienie programistycznych skarbów podczas gry w podchody. Każda drużyna pisała program komputerowy, dzięki któremu inna drużyna mogła odnaleźć ukryty skarb. Wygrała drużyna, która najszybciej znalazła skarb. W trakcie zajęć uczniowie ćwiczyli precyzyjne i szczegółowe określanie różnych czynności, a także dostrzegali występujące między nimi zależności (jeżeli-to/ przyczyna-skutek). Gra w podchody pozwoliła dzieciom doświadczyć, czym jest odczytywanie i stosowanie się do instrukcji w praktyce. Była to kolejna lekcja z programowania przeprowadzona 24 kwietnia przez wychowawczynię klasy 2a (p. Elżbietę Dras), która realizuje ze swoimi podopiecznymi wyjątkowy program pt. „Technologie z klasą”, ponieważ jest on niezwykle potrzebny dzieciom w dzisiejszym świecie. Uczy nowych kompetencji w bardzo przyjazny dla nich sposób przez współpracę i interesujące dla dzieci zadania. Drugoklasiści wędrują po kolejnych planetach z robotem. Wszystko opiera się na robotach, co jest dla nich niezwykle fascynującym tematem i wywołuje wiele emocji, zaciekawienie, chęć odkrywania przygody i dowiadywania się jeszcze więcej.