Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W drugiej połowie maja uczniowie kl. 2a rozpoczęli pracę w aplikacji Scratch Junior. To język programowania adresowany dla młodszych dzieci, który drugoklasiści poznali w ramach realizacji programu „Technologie z klasą” i innowacji pedagogicznej „Tabletowe piątki”. Najpierw ustalono kodeks kodera i odczytano piąty list od robota Kodeusza, a potem dzieci poznały przedstawione przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras podstawowe funkcjonalności programu. Drugoklasiści testowali klocki i funkcjonalności oraz tworzyli własne, zaprogramowane animacje ze zmieniającym się tłem i dodawanym dźwiękiem. Nagrywali komentarze głosowe dla swoich „duszków", programowali w języku ScratchJr. W czasie swojego pierwszego kontaktu z programem najwięcej radości sprawiło dzieciom tworzenie interaktywnego przewodnika po szkole. Program podbił serca uczniów i opanowali oni umiejętność tworzenia historii w ScratchJr. W końcowym etapie zajęć dzieci zapoznały się z treścią szóstego list od robota i zapisały trzecią literę kodu na karcie pokładowej. Na następnych zajęciach będą kontynuować przygodę z programowaniem w środowisku ScratchJr i zmierzać się z kolejnym wyzwaniem – tworzeniem własnych gier.

  • img_20180521_114220
  • img_20180521_102448
  • img_20180521_120955
  • img_20180521_091027
  • img_20180521_090931
  • img_20180521_095008
  • img_20180521_094916
  • img_20180521_091210
  • img_20180521_094610
  • img_20180521_091148
  • img_20180521_095011
  • img_20180521_094949
  • img_20180521_114251
  • img_20180521_090955