Wykorzystując gry edukacyjne związane z nauką programowania motywujemy dzieci do ćwiczeń rozwijających logiczne myślenie. Uczymy je planowania, cierpliwości oraz uodparniamy na drobne niepowodzenia, uświadamiając im, że popełnianie błędów jest rzeczą naturalną. Uczniowie klasy 2a znają już kilka takich gier, gdyż kolejny rok realizują innowację pedagogiczną „Zaprogramowani na przygodę”. Realizując projekt eTwinning „Encoded for fun” poznali nowe gry (Run Marco, Krab, Gdzie idzie bot?, Zaprogramuj bota) i bardzo je polubili. To propozycje dla małych dzieci, świetny sposób na rozpoczęcie nauki kodowania. Szczególnie polecamy wszystkim (nawet dorosłym) programowanie blokowe z grą Run Marco, w którą niektórzy grają także w domach i osiągają kolejne, coraz trudniejsze poziomy. W trakcie tej niesamowitej gry przygodowej dzieci nawet nie zauważają, kiedy uczą się kodowania. Opiekunem projektu jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.