Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jak zatrzymać lato w szklance? Jak zwykły słoik zmienić w barwny witraż? Tego wszystkiego dowiedzieli się 9 listopada 2015 r. uczniowie klasy 3c (wychowawca p. Elżbieta Dras) podczas kolejnych warsztatów w Muzeum Ziemi Chełmskiej. W ramach zajęć z edukacji plastycznej dzieci malowały na szkle. Głównym założeniem zajęć było przybliżenie trzecioklasistom nowej techniki artystycznej oraz zachęcenie uczniów do rozwoju osobistego, odkrywania możliwości jakie kryją się w każdym dziecku i umacniania swoich pasji, zainteresowań.

Po wysłuchaniu krótkiej instrukcji dotyczącej techniki malowania na szkle, młodzi odkrywcy spróbowali swoich sił w tej właśnie metodzie artystycznego wyrazu. Malowanie na szkle różni się znacznie od tradycyjnego, co szybko zauważyli mali twórcy. Farba ma inną konsystencję i nakłada się inaczej niż plakatowa. Szkolni artyści pomagali sobie w malowaniu, wspierali się i stworzyli kopalnię znakomitych pomysłów. Efekt ich zaangażowania to niezwykle ciekawe prace. Za oknem szaro, mokro, jak to bywa jesienią, a dzięki dużej cierpliwości uczestników warsztatów powstałyoryginalne, tęczowe dekoracje o niepowtarzalnym charakterze. Wykonane dzieła dzieci zabrały ze sobą do domu. Małym twórcom malowanie na szkle bardzo się spodobało, to przyjemna zabawa. Chętnie jeszcze powtórzą swoją przygodę z tą techniką. Przebieg zajęć został utrwalony na zdjęciach, bo sztuka jest ulotna, a kto wie, może kiedyś, w przyszłości okaże się, że ujawniony teraz talent to zapowiedź wielkich sukcesów.

Warto coś tworzyć i mieć swoje pasje. Każdy może tworzyć i kreatywnie spoglądać na otaczający nas świat. Niektórzy malują, inni tworzą modele samolotów, a jeszcze ktoś może ułożyć bukiet z kwiatków, czy robić ciekawe prezentacje komputerowe. Jest tyle możliwości! Ważna jest radość, gdy się to robi, a radość z tworzenia zwiększa się, gdy dzielimy się z innymi.

Nie wystarczy mieć talent, trzeba go jeszcze odkryć i pozwolić mu się rozwijać i tę umiejętność przydatną na kolejnych etapach kształcenia oraz na rynku pracy rozwija u uczniów nasza szkoła.

  • WP_20151109_09_37_56_Pro
  • WP_20151109_09_01_17_Pro
  • WP_20151109_09_27_08_Pro
  • WP_20151109_09_30_38_Pro
  • WP_20151109_09_07_00_Pro
  • WP_20151109_09_20_51_Pro
  • WP_20151109_08_56_52_Pro
  • WP_20151109_09_04_08_Pro
  • WP_20151109_09_10_48_Pro
  • WP_20151109_09_29_22_Pro
  • WP_20151109_09_22_04_Pro
  • WP_20151109_09_26_27_Pro
  • WP_20151109_09_14_38_Pro
  • WP_20151109_08_54_37_Pro
  • WP_20151109_09_05_06_Pro1
  • WP_20151109_09_30_30_Pro
  • WP_20151109_09_12_01_Pro
  • WP_20151109_09_11_21_Pro
  • WP_20151109_08_54_02_Pro
  • WP_20151109_09_08_22_Pro
  • WP_20151109_08_58_45_Pro
  • WP_20151109_09_33_40_Pro
  • WP_20151109_09_04_43_Pro
  • WP_20151109_09_05_06_Pro
  • WP_20151109_09_35_40_Pro
  • WP_20151109_08_55_30_Pro
  • WP_20151109_08_54_54_Pro
  • WP_20151109_09_36_23_Pro
  • WP_20151109_09_34_12_Pro
  • WP_20151109_08_45_55_Pro
  • WP_20151109_09_02_44_Pro
  • WP_20151109_08_51_49_Pro
  • WP_20151109_08_46_11_Pro
  • WP_20151109_09_28_37_Pro
  • WP_20151109_09_15_15_Pro
  • WP_20151109_09_13_39_Pro
  • WP_20151109_09_13_09_Pro
  • WP_20151109_09_05_47_Pro
  • WP_20151109_09_14_17_Pro
  • WP_20151109_09_00_33_Pro