Uczniowie klasy 1a pod opieką wychowawczyni rozpoczęli działania w międzynarodowym projekcie eTwinning "Math is Art, Art is Math". Matematyka i sztuka są ze sobą powiązane na różne sposoby. Wszędzie można zobaczyć, usłyszeć, doświadczyć matematyki - w malarstwie, architekturze, przyrodzie, w rytmicznej melodii granej na instrumencie, w tańcach sportowych, w zaciszu domowej kuchni, w teatrze cieni, w żonglowaniu, podczas zabawy klockami. W dziełach sztuki można znaleźć przedmioty, które znamy z lekcji matematyki: liczby, linie, punkty, kształty, figury płaskie i przestrzenne, rytm, symetrię, perspektywę, głębię, a nawet czas. Matematyka nie ogranicza się do liczb i obliczeń, a poszukiwanie jej w nieoczywistych miejscach jest dla dzieci świetnym bodźcem rozwojowym. Uczniowie będą tworzyć własne prace, obserwować otaczający ich świat i odnajdywać matematykę w sztuce i sztukę w matematyce. Uczestnikami projektu są uczniowie w wieku 6 -11 lat i pochodzą z Turcji, Włoch, Gruzji, Rumunii, Grecji, Litwy i Polski. Powstaje mapa partnerów i nasza szkoła już jest na tej mapie.
Pierwsze zadanie projektowe to współpraca w Code Week. Każda klasa lub grupa przedszkolna zakodowała połowę symetrycznego rysunku i przesyła go do innej szkoły lub przedszkola. Dzieci dekodowały obrazek i kończyły drugą część. Następnie wymyślały własny symetryczny rysunek i wysyłały kod innym dzieciom. Uczniowie klasy 1a przygotowali zakodowane zadanie dla uczniów klasy 3 z Turcji i otrzymali zadanie od drugoklasistów z tego samego kraju. Nasi najmłodsi uczniowie otrzymali certyfikat kodowania, a w wyniku współpracy zespołu projektowego powstaje "Wielka książka kodowania".
Współpraca międzynarodowa pierwszoklasistów, to nie tylko możliwość zdobywania wiedzy. To również okazja do nauki empatii, tolerancji i szacunku dla odmienności.