Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu pt. ,,Wspieranie inicjatyw edukacyjnych w szkolnym środowisku wielokulturowym”. W ramach projektu odbyło się 24 zajęć pokazowych w Szkole Podstawowej nr 7 w Chełmie (9), w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie (9) oraz w Zespole Szkół Technicznych (6). Zajęcia oglądało aż 72 obserwatorów. Odbyły się 4 szkolenia nauczycieli w/w placówek oraz 48 godzin warsztatów dla obserwatorów po zajęciach pokazowych, które były prowadzone przez doradcę metodycznego, pedagoga i psychologa ZWiPPP nr 2 w Chełmie. Podsumowaniem projektu była konferencja miejska w Bibliotece Publicznej zorganizowana przez Miasto Chełm oraz głównego koordynatora Szkoły Podstawowej nr 7 w Chełmie. Konferencję rozpoczęła Dyrektor Departamentu Oświaty Pani Agnieszka Walewska – Maksymiuk, przedstawiając cel realizowanego projektu i omawiając działania chełmskich placówek na rzecz wielokulturowości. Przemówienie wygłosili również Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 7 w Chełmie - Bożena Goszczyńska, Pani Anna Jędrzejewska – nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 7 w Chełmie, Pan Marcin Dąbrowski – specjalista ds. ochrony uchodźców UNHCR, Pan Piotr Zdrojko – konsultant ds. organizowania i doskonalenia zawodowego dyrektorów szkół i placówek w zakresie zarządzania oświatą oraz Pani Beata Adamczyk – Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pławanicach. Nie zabrakło także tych najmłodszych. W spotkaniu wzięło 8 uczniów Szkoły Podstawowej nr 7 w Chełmie, którzy byli wielokulturowego pochodzenia. Podzielono ich na dwa zespoły i mieli za zadanie wykonać jak najwyższą wieżę z gazet bez komunikacji werbalnej, która ustoi co najmniej 30 sekund. Zebrani goście mogli podziwiać współpracę dzieci, podczas której nie mogły ze sobą rozmawiać. Po wykonaniu zadania, był czas na przemyślenia i refleksje, co sprawiło najwięcej trudności podczas wykonywanej pracy. Uczniowie zgodnie przyznali, że to zadanie nie należało do najłatwiejszych, gdyż nie mogli się do siebie odzywać, co znacząco utrudniało współpracę, ale mimo wszystko obie grupy poradziły sobie doskonale. Ich współdziałania są najlepszym dowodem na to, że różne języki i obyczaje, nie stanowią żadnej bariery komunikacyjnej.