Kolejne spotkanie z MegaMisją i kolejne wezwanie do zrealizowania zadania. Tym razem odbyliśmy zajęcia wprowadzające do programowania w wersji przeglądarkowej Scratcha. Przed dziećmi pojawiły się nowe możliwości programowania. Naszym zadaniem było ułożenie historyjki z robotem a celem stworzenie nowego kolegi Psotnika. Będzie to robot w którym uczniowie wraz z Julką i Kubą i Adą ukryją program działający przeciwko FANG. Dzieci podzieliły się swoimi pomysłami i zdecydowały jak zechcą narysować takiego robota. Razem zdecydowaliśmy, że będziemy pracować w programie Scratch ale w innej wersji niż znanej dzieciom z poprzednich zajęć. Ta nowa wersja „doroślejsza” posiada dużo więcej funkcji i możliwości. Wszyscy podeszli do zadania z entuzjazmem i ochotą. Poznaliśmy funkcje tego programu i rozpoczęliśmy od narysowania sceny, która stanowiła nasze tło do opowiedzenia historii. Powoli uczyliśmy się poruszać w oknie z edytorem graficznym przy pomocy narzędzi dostępnych z lewej strony (pędzel, linie, kształty, kolory, wypełnienie…). Najwięcej emocji wzbudziła ta część zajęć gdy przystąpiliśmy do rysowania robota, który wystąpi w naszej opowieści. Każdy starał się stworzyć swojego „duszka”, który odwzorowywałby robota – kolegę Psotnika. Ważnym zadaniem było przetestowanie czy narysowany robot będzie wykonywał zadania. Każdy uczestnik zajęć napisał prosty program, żeby sprawdzić jak robot działa. Wykorzystaliśmy w tym celu: bloczki i miejsce na napisanie naszego skryptu. Nasze sterowanie „duszkiem” zaczynaliśmy od naciśnięcia zielonej flagi. Która można odnaleźć w Zdarzeniach. Wszyscy eksperymentowaliśmy i prezentowaliśmy swoje mini - programy w Scratchu. Nasi uczniowie odkryli stronę www.scratch.mit.edu poznali jej zawartość funkcjonalność. „Świetliki” nauczyły się zmieniać tło, rysować w edytorze duszka i go animować, testować możliwości tej odkrywając w ten sposób nowe możliwości programowania. Wszyscy stwierdzili: programowanie jest Megaciekawe!!! Czekamy na kolejne misje…