Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

„Samolot trojański - jak powstrzymać FANG” to był temat naszych zajęć z programowania. Zadaniem uczniów było pomóc Julce i Kubie stawić czoła cyberprzestępcom z grupy FANG. W tym celu należało zablokować ich komputery specjalnym programem. Dzieci zaplanowały w Scratchu odpowiednia scenerię na której zakodowały swój samolot. Ważnym i nowym zadaniem było ustawienie podstawowych funkcji samolotu. Uczestnicy zajęć poznali bloki służące nadawaniu i odbieraniu komunikatów, sterować duszkiem za pomocą klawiatury. Poznali nowe bloki z grupy Zdarzenia. Udało nam się napisać skrypt porządkujący pojawianie się scen oraz skrypt sterujący ruchem samolotu. Programowanie samolotu okazało się świetną zabawą i okazją do zapoznania się z pracą kontrolera lotów. Zaprogramowany przez uczniów samolot wystartował i zaniósł cyberprzestępcom wiadomość, że przegrali – GAME OVER. # Mega SuperKoderzy Świetliczaki czuwają.!!!
To już kolejny rok z MegaMisją. Program edukacji cyfrowe budzi niesamowite zainteresowane nie tylko wśród wychowawców, ale również wśród dzieci. Najmłodsi uczą się jak efektywnie korzystać z bogactw, które dają cyfrowe media oraz poznają możliwości, jakie niesie za sobą umiejętność programowania. Gra nas zafascynowała, tworzyliśmy nowe trasy Nie kończymy gry, wkraczamy w dalsze etapy, to Mega Misja wskazała nam drogę i zachęciła do pogłębienia wiedzy MEGAPODZIĘKOWANIA!!! Nasze spotkania ze Scratchem trwają nadal, dzięki zaangażowaniu wychowawców świetlicy. Pozdrawiamy zespół MegaMisji i czekamy na dalsze przygody z naszymi bohaterami.
Dziękujemy Fundacji Orange za platformę z programem MegaMisji, za to, że jesteście z nami!!!

  • Zdjęcie1448
  • Zdjęcie1440
  • WP_20180220_004
  • Zdjęcie1441
  • Zdjęcie1145
  • Zdjęcie1439
  • Zdjęcie1434
  • Zdjęcie1435
  • Zdjęcie1436
  • Zdjęcie1445