Już po raz kolejny mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole p. Katarzynę Kalitę, nauczyciela bibliotekarza Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie (Centrum Zastosowań TIK). Uczniowie kl. II b i kl. II e pod kierunkiem pani Kasi stawiali pierwsze kroki w programowaniu, tworzyli grę Flappy Bird, rozwiązywali łamigłówki na stronie code.org oraz poznali sympatycznego robocika Dasha.
Cała zabawa zaczęła się w momencie kiedy obudziliśmy Dasha, z zainteresowaniem zaczął się rozglądać, przywitał nas kilkoma formułkami i generalnie zachowywał się jak żywa zabawka. Z wyglądu wprawdzie przypomina trzy połączone ze sobą kule do bilarda, ale nie przeszkadza mu to w bardzo żwawym i szybkim poruszaniu się. Dzieci kierowały robotem, którego możemy, a właściwie, to nawet musimy zaprogramować sami, za pomocą smartfona. Dzięki licznym sensorom można go zaprogramować na wiele sposobów. Dash może reagować na głos, odnajdować przedmioty, tańczyć i śpiewać. Robot ma charakter edukacyjny, ponieważ poprzez zabawę z robotem dzieci wchodzą w świat programowania (tworzenie zdarzeń, algorytmów, budowanie sekwencji i pętli, i wiele innych). Z punktu widzenia dziecka, roboty to przede wszystkim świetna zabawa: możliwość jednocześnie "grania" na tablecie i obserwowania na żywo robota, który wykonuje nasze polecenia! Warsztaty zorganizowały p. Elżbieta Kaczyńska, p. Joanna Wicha i p. Iwona Buczek.
Dziękujemy bardzo p. Katarzynie za atrakcyjne, kreatywne i niezwykle rozwijające zajęcia.