Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Już po raz kolejny mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole p. Katarzynę Kalitę, nauczyciela bibliotekarza Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie (Centrum Zastosowań TIK). Uczniowie kl. II b i kl. II e pod kierunkiem pani Kasi stawiali pierwsze kroki w programowaniu, tworzyli grę Flappy Bird, rozwiązywali łamigłówki na stronie code.org oraz poznali sympatycznego robocika Dasha.
Cała zabawa zaczęła się w momencie kiedy obudziliśmy Dasha, z zainteresowaniem zaczął się rozglądać, przywitał nas kilkoma formułkami i generalnie zachowywał się jak żywa zabawka. Z wyglądu wprawdzie przypomina trzy połączone ze sobą kule do bilarda, ale nie przeszkadza mu to w bardzo żwawym i szybkim poruszaniu się. Dzieci kierowały robotem,  którego możemy, a właściwie, to nawet musimy zaprogramować sami, za pomocą smartfona. Dzięki licznym sensorom można go zaprogramować na wiele sposobów. Dash może reagować na głos, odnajdować przedmioty, tańczyć i śpiewać. Robot ma charakter edukacyjny, ponieważ poprzez zabawę z robotem dzieci wchodzą w świat programowania (tworzenie zdarzeń, algorytmów, budowanie sekwencji i pętli, i wiele innych). Z punktu widzenia dziecka, roboty to przede wszystkim świetna zabawa: możliwość jednocześnie "grania" na tablecie i obserwowania na żywo robota, który wykonuje nasze polecenia! Warsztaty zorganizowały p. Elżbieta Kaczyńska, p. Joanna Wicha i p. Iwona Buczek.
Dziękujemy bardzo p. Katarzynie za atrakcyjne, kreatywne i niezwykle rozwijające zajęcia.

  • 20170403_084130
  • 20170403_092044
  • 20170403_091536
  • 20170403_092939
  • 20170403_081028
  • 20170403_081632
  • 20170403_090113
  • 20170403_080751
  • 20170403_091253
  • 20170403_080925
  • 20170403_091412
  • 20170403_091723
  • 20170403_092031
  • 20170403_090325
  • 20170403_090707
  • 20170403_092548
  • 20170403_081036
  • 20170403_092824
  • 20170403_090633
  • 20170403_081821
  • 20170403_090440
  • 20170403_091236
  • 20170403_090647
  • 20170403_090617
  • 20170403_092227
  • 20170403_090911
  • 20170403_081731
  • 20170403_092727
  • 20170403_091450
  • 20170403_080627
  • 20170403_090100_fotor3
  • 20170403_081045
  • 20170403_085956
  • 20170403_080735
  • 20170403_080635_fotor
  • 20170403_090157
  • 20170403_090926
  • 20170403_091556
  • 20170403_090303
  • 20170403_080650