Prawdziwy programista wszędzie szuka inspiracji do swoich projektów - również w kalendarzu. Dlatego też uczniowie kl. V b spośród wielu takich dni wybrali ten wyjątkowy - 11 listopada - Dzień Niepodległości. Podczas zajęć w Bibliotece Pedagogicznej w Chełmie (28 listopada 2018 r.) zrealizowali jedno z działań zaplanowanych w ramach szkolnych obchodów „Roku dla Niepodległej”.
W czasie spotkania, które odbyło się pod hasłem “Kodujemy dla Niepodległej”, uczniowie wykazali się doskonałą wiedzą na temat polskich symboli narodowych, rozwiązali test wiedzy o tematyce niepodległościowej, do którego niezbędne okazały się informacje ukryte pod kodami QR. Wszyscy przygotowali kolorystyczne projekty flag, postaci i obiektów, które później “ożyły” w aplikacji AR Quiver. To jedna z ciekawszych aplikacji stworzonych z myślą o najmłodszych, dzięki której można zamienić rysunki w trójwymiarowe postaci. Wystarczy tylko wydrukować kolorowanki, zamalować je i skierować w ich stronę obiektyw telefonu. Dzięki specjalnym oznaczeniom na każdej ze stron, kolorowanki zamienią się w żywe postaci, z którymi można wejść w interakcję.
W goglach VR i dzięki aplikacji PicQuick uczniowie podziwiali planety i inne obiekty kosmiczne, na “efekt łał” nie trzeba było czekać. PicQuick to polska, pierwsza na świecie kolorowanka w wirtualnej rzeczywistości. Aplikacja ta pozwala dziecku na pokolorowanie obrazka, a za pomocą okularów VR (wirtualna rzeczywistość) - obejrzenie przygotowanej grafiki w formie trójwymiarowej animacji. Na zakończenie „mega-kreatywnych” warsztatów w programie Lighbot (http://lightbot.com/) dzieci sterowały robotem. Jak zawsze wizyta okazała się zbyt krótka. Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu w bibliotece.
Zajęcia zorganizowano w ramach innowacji realizowanej w kl. V b „Poczytajmy w Ósemce” przez p. Anetę Kowalewską i p. Elżbietę Kaczyńską.