Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Takie hasło przyświecało tegorocznym obchodom Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci, które obchodzone jest każdego roku 2 kwietnia. Tego dnia w 1805 r. urodził się słynny duński baśniopisarz Hans Christian Andersen. Święto ma na celu rozpowszechnienie książek dla dzieci oraz wspieranie czytania przez najmłodszych. Co roku gospodarzem tego dnia jest inny kraj. Autorem tegorocznego listu i plakatu jest Kęstutis Kasparavičius, który jest litewskim ilustratorem i pisarzem. Z tej okazji w naszej bibliotece odbyły się spotkania czytelnicze, w których uczestniczyli uczniowie klas 1 – 3 uczęszczający do szkolnej świetlicy. Spotkania odbywały się w ramach innowacji pedagogicznej „Razem czytamy i bawimy się” realizowanej przez panie Lidię Sułek i Alicję Wojcieszuk. Na początku dzieci zostały zapoznane z historią tego święta. Odczytaliśmy również list Kęstutisa Kasparavičiusa – przesłanie na książkowe święto: „Ktoś kto lubi czytać – nieważne, czy dziecko, czy dorosły – jest o wiele bardziej interesujący, niż ten kogo nie obchodzą książki, kto spieszy się, żyje zgodnie z ruchem wskazówek zegara, kto nigdy nie ma czasu, aby przysiąść, kto nie zauważa tego, co go otacza. W Międzynarodowym Dniu Książki Dla Dzieci życzę Wam, abyście byli ciekawymi książkami dla Czytelników i ciekawymi Czytelnikami – dla książek!”. Dzień Książki dla Dzieci łączy się z Andersenem, dlatego na zajęciach nie mogło zabraknąć jego opowieści. Dzieci z uwagą wysłuchały dwóch baśni - „Słowik” oraz „Brzydkie kaczątko” popartych ilustrowanymi planszami japońskiego teatrzyku, które bardzo im się spodobały. Drugą opowieść czytali sami uczniowie. Pierwszy tekst ubarwił śpiew słowika. Dzieci obejrzały także fotografie tego niepozornego ptaszka. Następnie brały udział w quizie, który obejmował pytania dotyczące treści wysłuchanych baśni. Świetnie sobie z tym poradziły. Właściwie odebrały przesłania wynikające z tekstów. Nie zabrakło również ćwiczeń rozwijających technikę czytania oraz wyjaśniających znaczenie trudnych słów. Dzieci szukały w baśniach wydarzeń realnych i fantastycznych. Poznały sylwetkę H. Ch. Andersena i wiele ciekawostek z jego życia. Po obejrzeniu egzemplarzy książek tego pisarza próbowały zapamiętać jak najwięcej tytułów. Zadania przeplatane były zabawami ruchowymi przy muzyce i dramowymi. Ostatnim zadaniem było samodzielne tworzenie baśniowej opowieści przy użyciu rekwizytów. Zabawa przeplatana wiedzą zawsze jest ciekawie i twórczo odbierana przez dzieci. Ich zaangażowanie świadczy o tym, że taka forma spotkania po zajęciach lekcyjnych jest pożyteczna i umila czas wolny. Sympatycznym akcentem podsumowującym spotkanie były nagrody za aktywność dla wszystkich uczniów.

  • 20190404_131025
  • Andersen
  • 20190405_123632
  • 20190405_123157
  • 20190401_140306
  • 20190405_124034
  • 20190405_122025
  • 20190401_142738
  • 20190401_143316
  • 20190405_120654
  • 20190405_123347
  • 20190401_135946
  • 20190401_140250
  • 20190401_140319
  • 20190405_123910
  • 20190405_123229
  • 20190401_140225
  • 20190405_123626