30 maja uczennice z Klubu Czytelnika z kl. V b pod opieką p. Elżbiety Kaczyńskiej, odwiedzili Bibliotekę Pedagogiczną w Chełmie i uczestniczyli w zajęciach „Zagadkowa biblioteka – escape room”.
Aby wyjść z Czytelni, należało odszukać i odczytać instrukcje, znaleźć odpowiedzi na różne pytania, rozwiązać zagadki a wszystko odbywało się z wykorzystaniem smartfonów, rzeczywistości rozszerzonej i kodów QR. Łącząc zabawę z nauką, udało się zaangażować uczestników w odkrywanie nieznanych faktów, informacji i zasobów internetu. Współpraca w grupie okazała się niezbędna do sprawnego rozwikłania wszystkich zagadek.
Przed przystąpieniem do pracy należało odczytać instrukcje ukryte pod kodami QR, zapisane niewidzialnym atramentem, który widoczny jest w odpowiednim świetle lub odczytać list w lustrzanym odbiciu. Wśród zadań było między innymi odszyfrowanie hasła zapisanego w tajemniczym kodzie, ułożenie układanki z figur geometrycznych, czy odnalezienie w wybranych książkach odpowiedzi na wiele pytań.
Najbardziej zabawne i zarazem najtrudniejsze okazało się odszukanie swojego selfie sobowtóra w muzeum przy użyciu aplikacji Google Arts & Culture. Wyniki tego zadania były bardzo zaskakujące.
Wykorzystując odpowiednie znaczniki (ukryte w czarnej skrzynce) i aplikację, uczniowie oglądali Wirtualną Wystawę Wynalazków Leonarda Da Vinci. Zaawansowana technologia wprowadziła w ruch obiekty przedstawiające urządzenia projektu wielkiego wynalazcy epoki Renesansu.
Uczennice wywiązały się z zadań doskonale.
Finałem spotkania w zagadkowej bibliotece była możliwość wykonania śmiesznych zdjęć w mini fotobudce.
Dziękujemy bardzo p. Marcie Kozieł za fascynujące zajęcia.