Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W klasie 1a był kolejny dzień z kropką w ramach projektu eTwinning „Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day19”. Wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras opracowała i przygotowała swoim uczniom zakropkowany pokój zagadek oraz wykorzystała propozycję zaproponowaną przez partnerkę projektu (szyfrowanka ze ślimakiem). Szyfry i kody zaangażowały uczniów pracujących w grupach. Pokój zagadek to był strzał w dziesiątkę. Emocje, koncentracja uwagi, skupienie i rozmowa szeptem, aby inne grupy nie słyszały. Scenariusz sprawdził się, chociaż początkowo sprawiał trochę trudności niektórym zespołom. Mali uczniowie bez problemu poradzili sobie z kolejnym zadaniem i odkodowali wyraz „talent”. Trzecie zadanie z zakodowanym, zakropkowanym alfabetem i motywującym hasłem zakończyło się sukcesem, gdyż w grupie łatwiej. W czwartym zadaniu doszły jeszcze współrzędne. Zabawa była nauką, a nauka zabawą. 16 września uczniowie przyszli do szkoły w kropkowych ubraniach i wybrali sobie miłe słowa na powitanie. Świetnie poradzili sobie także z zadaniem: Co powstanie z kropki? Pomysłów każdy miał sporo (więcej pomysłów niż dzieci) i powstały kreatywne rysunki. Sama radość i satysfakcja.

  • wsółrzędne
  • Na powitanie
  • szyfrowanka 1
  • alfabet zakodowany, hasło 2
  • 1a
  • W co zmieniła się kropka