Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Dość prostym sposobem jest wykorzystanie narzędzia, które dzieciom dobrze się kojarzy: klocków LEGO (ale nie tylko) - te solidne, plastikowe zabawki mają ogromną wartość edukacyjną. Oprócz oczywistych implikacji twórczych, podczas gdy dzieci bawią się klockami, budują również swoją świadomość przestrzenną i rozwijają intuicję matematyczną. Dla młodszych matematyków tworzenie i rozkładanie liczb jest kluczowym elementem budowania „czucia liczb”, potrzebnego do wykonywania operacji arytmetycznych.
Małe wypustki na klockach, służące ich łączeniu, nazywamy pinami. Uczniowie klasy 2c odkrywanie matematyki w klockach rozpoczęli od dodawania i odejmowania korzystając z klocków o różnej liczbie pinów, z których układali proste równania matematyczne. Później utrwalali mnożenie w zakresie 30. Zabawa bardzo im się podobała. Tworzyli także konstrukcje symetryczne. To był pożytecznie spędzony czas na zabawie.

Matematyka ukryta w klockach - film