Uczniowie klasy 3a wraz z nastaniem nowego roku szkolnego rozpoczęli projekt matematyczny eTwinning, w formie gamifikacji ,,Tajemnice zamku Królowej Matematyki”. To projekt, którego głównym założeniem jest zainteresowanie “królową nauk” oraz podniesienie kompetencji matematycznych poprzez zabawę. Zadania wplecione są w baśniową fabułę. Trzecioklasiści rozpoczęli prace projektowe od wysłuchania przesłania Królowej Matematyki i po przeanalizowaniu mapy ruszyli na matematyczną wyprawę. Rozszyfrowali kod ze wskazówką jak dojść do zamku, a w drodze wykonali pierwsze zadanie - odkodowali rysunek i utrwalili kierunki geograficzne. Kiedy odkryli zagadkę, niektórym tak się spodobało, że puścili wodze fantazji i np. dorysowywali okna w zamku, kolorowali go. Na mapie wyprawy natrafili na zadanie wspólne dla wszystkich klas i sprawdzili, jakie wzory można ułożyć z podanych kafelków. Najpiękniejszy dywanik będzie prezentem dla Królowej Matematyki. Projekt niezwykle zaciekawił uczniów, toteż nie mogli oprzeć się pokusie i weszli do zamku. Niezwykle interesują się tym, co kryje się w poszczególnych pomieszczeniach i chętnie odkrywają tajemnice zamku Królowej Matematyki.