Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Regulamin świetlicy Szkoły Podstawowej nr 8 im. B. Z. Wirskiego

w Chełmie

 I Postanowienia ogólne:

1. Świetlica jest integralną częścią szkoły.

W swojej działalności realizuje cele i zadania szkoły ze szczególnym uwzględnieniem treści i działań wychowawczo – opiekuńczych przyjętych w planie pracy szkoły oraz zgodnych z Programem Wychowawczo – Profilaktycznym Szkoły oraz Statutem Szkoły.

2 Uczniowie mogą korzystać z opieki w świetlicy w godzinach: 6.30 – 8.00 i 11.00 – 16.30.

3. Wychowawcy w świetlicy szkolnej zapewniają dzieciom:

a) zorganizowaną i pełną opiekę wychowawczą,

b) pomoc w nauce

c) możliwość kształtowania nawyków kultury osobistej i poznania zasad współżycia w grupie

d) pomoc w rozwijaniu zainteresowań i zdolności

e) możliwość zaspokojenia podstawowych potrzeb, bezpieczeństwa oraz przynależności i akceptacji.

4. Do zadań wychowawcy świetlicy należy:

a) organizowanie bezpiecznego pobytu dziecka w świetlicy

b) organizowanie zajęć świetlicowych w sposób umożliwiający harmonijny rozwój psychofizyczny uczniów

c) upowszechnianie zasad współżycia społecznego i nauka konstruktywnych sposobów rozwiązywania konfliktów

d) kształtowanie nawyków higieny oraz dbałości o zachowanie zdrowia

e) rozwijanie samodzielności, odpowiedzialności i wzajemnego szacunku.

 

II Zasady przebywania w świetlicy:

  1. Rodzice/opiekunowie zapisują dziecko do świetlicy szkolnej wypełniając „Kartę zgłoszenia dziecka do świetlicy szkolnej”.
  2. Na podstawie zebranych kart Dyrektor Szkoły ustala listę uczniów objętych stałą opieką w świetlicy, w liczbie nie więcej niż 25 uczniów na jednego wychowawcę.
  3. Świetlica zapewnia również opiekę dzieciom niezapisanym, które potrzebują jej okazjonalnie.

 

III Ewidencja obecności

1. Nauczyciel świetlicy zobowiązany jest do odnotowania obecności uczniów w elektronicznym dzienniku świetlicy.

 

IV Prawa i obowiązki wychowanków świetlicy:

1. Uczeń przebywający w świetlicy szkolnej ma prawo do:

- udziału w zajęciach prowadzonych przez wychowawców świetlicy lub zajęć indywidualnych

- życzliwego traktowania przez wychowawców oraz inne dzieci

- ochrony przed przemocą psychiczną i fizyczną

- wyboru zajęć zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

- korzystania z zasobów świetlicy – gier, zabawek, sprzętu.

2. Uczeń przebywający w świetlicy zobowiązany jest do ;

- zgłoszenia swojej obecności

- nieopuszczania świetlicy bez uprzedniego zgłoszenia wychowawcy

- wykonywania poleceń wychowawcy

- dbania o porządek i wystrój sal

- szanowania wyposażenia i sprzętu znajdującego się w świetlicy

- szanowania własności własności innych

- kulturalnego zachowywania się podczas pobytu w świetlicy.

3. Dzieci uczęszczające do świetlicy powinny być odbierane przez rodziców/prawnych opiekunów osobiście lub przez osoby upoważnione.

W przypadku złożenia przez rodziców stosownego oświadczenia, zezwala się na samodzielny powrót do domu.

 

Cele i zadania świetlicy szkolnej

Głównym celem działalności świetlicy szkolnej jest zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej oraz stworzenie warunków do nauki własnej, zabawy i rekreacji.

Zadania świetlicy szkolnej:

  • Organizowanie pomocy w nauce, tworzenie odpowiednich warunków do nauki własnej, zabawy i rekreacji.
  • Rozwijanie zainteresowań i zamiłowań dzieci, wdrażanie do korzystania z dóbr kultury, rozwijanie wielostronnej aktywności twórczej.
  • Kształtowanie postaw społecznych podczas kontaktów między uczestnikami zajęć i w czasie świadomie tworzonych sytuacji sprzyjających współdziałaniu, nabywaniu umiejętności koleżeńskiego współżycia i kierowania się ważnymi dla zbiorowości normami postępowania.
  • Rozwijanie samodzielności oraz aktywności społecznej.
  • Upowszechnianie zasad kultury osobistej.
  • Zapoznawanie z możliwościami zdrowego i pożytecznego organizowania czasu wolnego, przyswajanie dobrych nawyków w tym zakresie.
  • Wspomaganie rozwoju fizycznego poprzez organizowanie gier i zabaw ruchowych.
  • Współdziałanie z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem, psychologiem oraz szkolnym rzecznikiem praw dziecka.

Dzieci rozwijają zainteresowania uczestnicząc w:

  • zajęciach plastycznych (rysowanie, malowanie, lepienie z plasteliny, wyklejanie),
  • zajęciach o tematyce turystyczno-krajoznawczo-przyrodniczej,
  • zajęciach z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej,
  • wycieczkach, konkursach, spotkaniach z ciekawymi ludźmi,
  • zajęciach integracyjnych,
  • grach i zabawach świetlicowych,
  • zajęciach umuzykalniających,
  • zajęciach czytelniczych,
  • zajęciach sportowych (gry i zabawy na świeżym powietrzu).