Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Miesiąc maj upłynął nam bardzo pracowicie. „Świetliki” podczas zajęć w ramach programu MegaMisji zrealizowali pięć zadań z obszaru : „Kompetencje cyfrowe”. Zadanie1: Julka, Kuba, Psotnik i komputery”. Nauczyliśmy się jak przygotować do pracy z komputerem siebie i niezbędny sprzęt. W kolejnych krokach udało nam się odkryć dlaczego warto i należy wyłączać nieużywane urządzenie z gniazdka zasilania prądem. Bardzo pomocne były obrazkowe zgadywanki zawierające ważną wiedzę o tym: Jak prawidłowo przygotować stanowisko pracy z komputerem. W zadaniu dotyczącym sprawdzenie ładowania baterii w laptopie i tablecie, wspólnie ustaliliśmy że należy wyłączać nieużywane urządzenia, aby nie nadużywać niepotrzebnie energii. Doskonale wiemy, gdzie sprawdzić, czy baterie są naładowane. Zadanie 2: Jak Psotnik poznał język komputerów? Pomogliśmy bliźniakom zrozumieć czym jest język komputerów? W naszej kolejnej misji uporaliśmy się z odpowiedzią na dwa pytania: Co łączy przepis na ciasto i język komputerów? oraz Czy istnieje idealny przepis na znalezienie w Internecie informacji, które nas interesują Psotnik poznał język komputerów i próbował opanować Laboratorium. Wszyscy pracownicy oraz bliźniaki z rodzicami mieli za zadanie odebrać Psotnikowi władzę nad komputerami. Naszym zadaniem było dowiedzieć się jak Psotnik poznał język komputerów? Dowiedzieliśmy się, że język komputera jest wymyślony i zapisany(zaprogramowany) przez człowieka. Pracują nad nim programiści. To dzięki nim powstają także programy, których na co dzień używamy. Język komputera przypomina trochę przepis na ciasto. Każdy krok trzeba wykonać w odpowiedniej kolejności i wtedy ciasto się uda. W grupach i samodzielnie pracowaliśmy nad uporządkowaniem swojej wiedzy o językach programowania tworząc w zabawie wspólną książkę kucharską ciastowo-komputerową oraz urocze czapki kucharskie. Teraz dzieci już wiedzą, że urządzenie komputerowe wykorzystuje czynności zadane przez człowieka a polecenia trzeba wydawać w odpowiedniej kolejności oraz potrafią wskazać kolejność prostych poleceń (od uruchomienia urządzenia komputerowego do otwarcia strony www i znalezienia na niej potrzebnych informacji). Zadanie 3: Psotnik w komputerowym labiryncie to temat naszej misji do wykonania w kolejnym zajęciu realizowanym na podstawie scenariusza „Elementy aktywne w aplikacjach”. Do realizacji naszych celów operacyjnych wykorzystaliśmy wcześniej przygotowane duże plansze na których narysowaliśmy dwa labirynty, po których poruszały się pionki od startu do mety. Liderzy zespołów - drużyn współzawodnicząc ze sobą wyznaczyli prawidłowa drogę wyjścia pionka z labiryntu. Dzieci znakomicie radziły sobie z uzyskaniem dobrego rozwiązania zadań z materiału „Komputerowe pytania i zadania” jak również z „Podsumowaniem labiryntowej gry”. Po zajęciu już wszyscy wiemy jakie są najważniejsze części urządzenia komputerowego, potrafimy wskazać elementy aktywne w aplikacjach zainstalowanych w urządzeniach komputerowych i znamy podstawowe funkcje tabletu. Zadanie 4: Wielkie porządki w komputerze. Nasza kolejna misja to zadanie dotyczące pomocy Julce i Kubie w uporządkowaniu komputerowego bałaganu. Jak zwykle wszyscy ochoczo zasiedliśmy do pracy by posprzątać po niesfornym Psotniku. Dzieci też samodzielnie ćwiczyły na komputerze. Podczas Quizu udzielały prawidłowych odpowiedzi ćwicząc się w utrwalaniu informacji dotyczących zapisania różnorodnych danych (np. teksty, obrazy, muzyka, filmy), różnych form postaci (np. graficzną, audiowizualną, multimedialną). To kolejne zajęcie podczas, którego mile i pożytecznie spędziliśmy czas ucząc się nowych rzeczy i utrwalając już znane treści. Zadanie 5: Julka, Kuba kręcą swój pierwszy film. Próba nakręcenia filmu razem z bliźniakami już za nami. Dzieci wykorzystały tablety, które służyły do nagrania filmiku pt; „Czerwony Kapturek”. Na wcześniejszych zajęciach wspólnie przygotowaliśmy kukiełki - postacie występujące w bajce. Wiedząc o zadaniu jakie nas czeka nieco wcześniej w grupach przygotowaliśmy swoje wersje bajki o Czerwonym Kapturku. Zajęcia wśród dzieci wzbudziły wiele radości i emocji. Na przemian jedna grupa nagrywała a inna przedstawiała swoją wersje bajki. W praktyce okazało się, że nie jest tak łatwo. Przypomnieliśmy sobie takie pojęcia jak: kadr, zbliżenie, oddalenie, perspektywa, zoom, tryb pełnoekranowy, reżyser, operator, aktorzy scenografia itp. Po dzisiejszych zajęciach już nie straszne nam nagranie filmu tabletem. Dla dzieci była to wspaniała zabawa, a zwłaszcza późniejsze oglądanie nagranych filmików, bo pracowało kilka ekip. Zajęcia stanowiły dla nas wspaniałe zaproszenie do magicznego świata filmu. Dzieci sprawdziły swoje siły w sztuce aktorskiej, reżyserskiej i operatorskiej. Dobrze znana wszystkim bajka o Czerwonym Kapturku posłużyła jako pretekst do powstania ich pierwszych filmowych dzieł. GRATULACJE!!!

  • zdjecie0303
  • wp_20170519_006
  • zdjecie0299
  • zdjecie0344
  • wp_20170504_14_23_27_pro
  • wp_20170427_002
  • zdjecie0485
  • wp_20170427_013
  • wp_20170518_014
  • wp_20170519_013
  • wp_20170425_13_51_45_pro
  • wp_20170519_015
  • wp_20170425_014
  • zdjecie0511
  • wp_20170504_14_24_41_pro
  • wp_20170518_018