Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jak nauczyć robota sprzątać? Taki temat omawialiśmy na naszych zajęciach z MegaMisji. Julka, Kuba i Ada nauczyli nas jak zaprogramować robota. Uczestnicy zajęć już wiedzą, że: program działa wtedy gdy po dodaniu odpowiedniego warunku wykonuje komendę; potrafią odszyfrować interfejsy języka programowania na komputerze; umieją dokładnie ustalać zasady działania programów i robotów takich jak: robotów: Gryzelda – zrobienie kanapki, Samba – tańczenie; Berkosław – bawienie się w berka. Wszyscy poznali zasady udziału w programistycznych podchodach i fantastycznie bawili się w odszukiwanie ukrytych skarbów. W dyskusji o tym co było najtrudniejsze w grze w podchody? pojawiły się wypowiedzi naszych uczniów m,in.: każdy ma inne kroki – 10 kroków jednej z drużyn dawały inną odległość niż 10 kroków innej drużyn lub polecenia były mało precyzyjne. Wszystkim uczniom wytłumaczyliśmy, że gdy zaczniemy programować na komputerach bądź tabletach, będziemy używać jednej jednostki miary, która jest zawsze równa. Na komputerze odległości będziemy określać w tzw. pikselach, czyli w najmniejszych elementach wyświetlanego obrazu. Będziemy więc pisać: „przesuń się o 10 kroków” co będzie oznaczać przesuń się o 10 równych pikseli. Pracując na tablecie lub komputerze będziemy mieli dużo więcej poleceń do wyboru, m.in. „powiedz”, „zagraj dźwięk”, „zmień kostium”. Zabawa w programowanie bardzo nam się podoba. Czekamy na kolejne zadania!!! Bardzo ciekawy temat przed nami: Poznajemy ScratchJr i …opowiadamy historię…!” Tymczasem zapraszamy do obejrzenia naszej fotorelacji z zajęć już zrealizowanych.

  • zdjęcie0903
  • zdjęcie0904
  • zdjęcie0923
  • zdjęcie0908
  • zdjęcie0891
  • zdjęcie0898
  • zdjęcie0897
  • zdjęcie0918
  • zdjęcie0893
  • zdjęcie0909