Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

We wtorek 6 listopada klasa 1A wspólnie z wychowawcą klasy, panią Iwoną Molin i panią Wiolettą Mazur wybrała się na zajęcia komputerowe do Chełmskiej Biblioteki Publicznej. Głównym celem wyprawy było poznanie jednego z programów służących do nauki programowania – aplikacji Scratch. Pani Ania, w pierwszej kolejności, wyjaśniła dzieciom całą istotę kodowania. Bowiem okazuje się, że nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak ważna jest nauka programowania, bez niej obecnie nie funkcjonowałyby takie rzeczy jak bankomat, samochód czy samoloty. Wszystko opiera się o nowe technologie i programy. Pani Ania na własnym przykładzie pokazała, jak wygląda programowanie. Dzieci dzięki dokładnie wydanym komendom mogły „zaprogramować” panią Anię i sprawić, aby wykonała pewne czynności, następnie przyszła kolej na nasze dzieci, które też zostały w pewnym sensie zaprogramowane do wykonania określonego zadania. Pani Ania zachęciła dzieci – zwłaszcza nasze dziewczynki – do nauki programowania, gdyż obecnie uważa się, że panie dobrze by sobie poradziły na stanowisku informatyka i są pożądane na rynku pracy ze względu na precyzję i cierpliwość. Po tym krótkim wstępie przeszliśmy do aplikacji Scratch. Dzieci zapoznały się z ikonami znajdującymi się w aplikacji, poznały zasady tworzenia animacji, bloczki odpowiedzialne za poszczególne działania. Dowiedziały się również jak zmieniać i dodawać postaci w grze, czy tło. Niektórzy nawet stworzyli prostą animację gry. Pani Ania pokazała nam również drukarkę 3D, która wykorzystywana jest w różnych dziedzinach. Mechanizm działania takich drukarek opiera się na wydruku przestrzennego modelu, który wcześniej jest tworzony w komputerze. W zależności od rodzaju użytego filamentu możemy drukować np. biżuterię, protezy, makiety, żywność i wiele innych. W miarę rozwoju technologii urządzenie znajduje coraz to nowe zastosowanie. Mogliśmy zobaczyć proces drukowania smoka, jak przebiega nakładanie poszczególnych warstw. Drukowanie takiego małego stworka zajęło 3 godziny, a efekt końcowy uczniowie mogli zabrać do swojej klasy na pamiątkę. W nagrodę za bardzo aktywny udział w zajęciach, nasi uczniowie dostali także na pamiątkę wydrukowanego kotka. Była to bardzo pouczająca, a jednocześnie rozrywkowa wycieczka.

  • 1a_CHBP_05
  • 1a_CHBP_01
  • 1a_CHBP_06
  • 1a_CHBP_03
  • 1a_CHBP_04
  • 1a_CHBP_02